Creatie sau evolutie. Trebuie sa alegem?

Anul publicării: 2010
Categoria: Altele
30,83 lei (-30%)

Colectia transdisciplinara„Stiinta, Societate, Spiritualitate“ se adreseaza unui public larg, interesat de interactiunea dintre stiinta, arta, literatura, spiritualitate, religie si societate in secolul 21.
Cele doua teorii dominante ale originii vietii, creationismul si evolutionismul, sunt abordate separat si exemplificate cu argumente stiintifice, dar si teologice, autorul demonstrand ca ele nu sunt complet straine una de cealalta si ca viitorul le va aduce laolalta in explicarea aparitiei Pamantului si a omului.
DENIS R. ALEXANDER, director al Faraday Institute for Science and Religion, membru al St. Edmund College la Universitatea Cambridge, doctor in biologie moleculara, a fost conducatorul Programului de Imunologie Moleculara si directorul Laboratorului pentru semnalizarea si dezvoltarea limfocitelor la Babraham Institute, Cambridge. A activat in calitate de cercetator in mai multe institutii prestigioase, precum centrul de cercetare a cancerului din Marea Britanie, si ca profesor asociat de biochimie in institutii de invatamant din diverse tari, printre care Turcia, Liban, Japonia.În prezent este redactor-sef al revistei Science& Christian Belief si membru al comitetului Christians in Science. Salutate de critica si public, cartile lui se concentreaza asupra relatiei dintre stiinta si credinta, propunand un cadru general bine fundamentat si obiectiv pentru un dialog interdisciplinar ce exclude conflictul sau discontinuitatea: Rebuilding the Matrix— Science and Faith in the 21st Century (Lion, 2001), Can We Know Anything? Science, Faith and Postmodernity (Apollos, 2005), Beyond Belief— Science, Faith and Ethical Challenges (Lion, 2004, in colaborare cu Bob White),„Science and religion— negotiating the 21st century rapids“, in A. Bentley (ed.), The Edge of Reason (Continuum, 2008).
De acelasi autor, la Curtea Veche Publishing a mai aparut, in 2008,„Evolutionary biology and the purposes of God“, in B. Nicolescu si M. Stavinschi (ed.), Transdisciplinary Approaches in the Dialogue Between Science, Art, and Religion.

Titlu original: Creation or Evolution: Do We Have to Choose?
Traducator: Ramona Neacsa-Lupu si Viorel Zaicu