CUM SĂ DEVII BOGAT

CUM SĂ DEVII BOGAT
Editura:
Anul publicării: 2007
Categoria: Altele
39,00 lei
Disponibilitate: stoc epuizat
stoc epuizat

DESCRIERE

CUM SĂ DEVII BOGAT

Traducere de Nicolae Constantinescu
Cinci miliarde de motive ca să citeşti această carte

Tuturor ni s-au întâmplat multe lucruri din 1987 încoace. A fost anul când am publicat Arta afacerilor, care a bătut recordul vânzărilor de carte de acest fel din deceniul respectiv, cu trei milioane de exemplare tipărite.

(Regula nr. 1: Dacă nu le vei spune oamenilor despre performanţele tale, probabil că nu vor avea cum să le cunoască.)

Acum câteva luni, am luat în mână Arta afacerilor s-o răsfoiesc puţin, apoi am revenit asupra primului şi ultimului paragraf. Mi-am dat seama că sunt la fel de corecte ca acum şaptesprezece ani şi că aş fi putut foarte bine să le scriu cu o zi în urmă.

Primul paragraf: „Nu fac asta pentru bani. Am destui, mult mai mulţi decât voi avea nevoie vreodată. A face afaceri e o formă de artă. Alţii pictează pânze splendide sau scriu poezii superbe. Mie îmi place să fac afaceri, de preferinţă, afaceri mari. După ele alerg“.

Ultimul paragraf: „Să nu înţelegeţi greşit. Intenţionez să fac mai departe afaceri, afaceri mari, douăzeci şi patru de ore din douăzeci şi patru“.

Acum continui să fac afaceri douăzeci şi patru de ore din douăzeci şi patru şi, cum spuneam, nu pentru bani.

Nu cred că trebuie să cedăm tentaţiei câştigului. Banii nu constituie un scop în sine, dar este uneori modul cel mai eficace de a ne ajuta să ne realizăm visele. În consecinţă, dacă aveţi vise grandioase şi vreţi să le realizaţi, cartea aceasta e făcută pentru voi.

Partea I
ŞCOALA DE MANAGEMENT ŞI DE AFACERI DONALD J. TRUMP
FII UN GENERAL

Sunt preşedintele şi directorul general al Trump Organization. Îmi place s-o spun, pentru că înseamnă mult pentru mine. Această organizaţie numără actualmente aproape douăzeci de mii de membri. Într-o zi, am făcut un slogan publicitar care spunea: „Nu lucrez decât cu cei mai buni“. Ceea ce e valabil şi astăzi.

Constat, din ce în ce mai mult, că a conduce o afacere înseamnă să te comporţi ca un general. Luarea deciziilor implică o responsabilitate enormă, nu doar pentru tine însuţi, ci şi pentru trupele tale. Existenţa angajaţilor tăi depinde într-o mare măsură de tine şi de deciziile tale. O greşeală de strategie poate să afecteze un mare număr de persoane. Aici îşi arată un conducător adevărata lui măsură. Fiecare hotărâre pe care o iei este importantă, fie că pentru tine lucrează douăzeci de mii de persoane sau doar una singură.

Dacă îţi alegi cu grijă angajaţii, management-ul devine uşor. Mă sprijin pe câteva persoane-cheie, care mă informează în permanenţă. Ele ştiu că am încredere în ele şi se străduiesc să merite această încredere.

Generalii îşi motivează soldaţii. Îi inspiră atunci când e necesar. Şi face la fel şi cu ofiţerii. Toţi avem nevoie să ni se dea un nou avânt din când în când. Învaţă să-ţi adaptezi metoda personalităţilor pe care le conduci.

Păstrează în minte viziunea globală în timp ce te ocupi de detaliile zilnice. Desigur, asta înseamnă o oarecare „acrobaţie“, dar nu se poate altfel dacă vrei să reuşeşti la conducerea unei afaceri.
Partea a II-a
UCENICIA PERSONALĂ.
SFATURILE LUI DONALD TRUMP DESPRE CARIERĂ
MĂRIREA SALARIULUI: ALEGE MOMENTUL POTRIVIT

Când e vorba de cariera ta, unele demersuri trebuie să fie făcute fără să uiţi că alegerea momentului este esenţială.

Cel mai bun mod de a cere mărirea salariului e să aştepţi momentul potrivit. Asta îl face pe patron să înţeleagă şi faptul că eşti înzestrat cu un anumit discernământ şi că îţi dai seama de dificultăţile pe care le întâmpină.

Banii seamănă cu o comedie: e o chestiune de moment.
TREBUIE SĂ DEVII O MARCĂ ŞI S-O FACI CUNOSCUTĂ

Trump a devenit o marcă celebră datorită riguroaselor mele criterii de calitate.

Unii au scris că sunt un lăudăros, dar e vorba de o eroare de interpretare. Am încredere în ceea ce anunţ şi îmi ţin cuvântul. Dacă îţi consacri viaţa creând ceva prin propria muncă, dacă ai încredere în ceea ce faci şi ceea ce faci e de o calitate excelentă, ai interesul s-o spui sus şi tare. Subtilitatea şi modestia e potrivită călugăriţelor şi psihanaliştilor, dar, în afaceri, e mai bine să înveţi să-ţi spui cu glas tare realizările, să le afle întreaga lume, pentru că nimeni nu o va face în locul tău.

Consider munca mea o formă de artă şi o abordez cu aceeaşi pasiune şi aceeaşi implicare personală ca oricare alt artist ambiţios. Aşadar, nu-ţi fie teamă să strigi sus şi tare că ai realizat ceva care merită.

Şi nu-i crede decât pe criticii cărora le place la nebunie ceea ce faci.
FII PROPRIUL CONSILIER FINANCIAR

Mulţi oameni angajează consilieri financiari, dar am văzut un număr mare dintre aceşti consilieri distrugând multă lume.

Acordă încredere propriei judecăţi bazată pe ceea ce poţi citi în publicaţiile fiabile precum Wall Street Journal, Forbes, Business Week sau Fortune.

Dacă citeşti aceste publicaţii financiare, după un timp, începi să sesizezi cadenţa şi ambianţa pieţei, vei şti care sunt cele mai bune investiţii şi cei mai buni consilieri.

Rămâi alături de câştigători. Fereşte-te de vedetele care apar brusc în lumea finanţelor. Ai încredere în cei care reuşesc în mod regulat şi care sunt în permanenţă în fruntea clasamentelor celor mai bune patru publicaţii financiare. Şi, mai întâi, ai încredere în propriul bun-simţ.
Partea a IV-a
SECRETELE NEGOCIERILOR
DACĂ ÎI ŢII BINE DE GULER, RESTUL VINE DE LA SINE

Acum aş vrea să vă vorbesc despre cele mai bune negocieri ale mele şi despre regulile esenţiale pe care le-au respectat.

Dar, la început, iată rezumatul filozofiei mele despre ce trebuie făcut pentru încheierea unei afaceri: totul se bazează pe persuaziune, nu pe putere.

Puterea înseamnă capacitatea de a-i convinge pe ceilalţi să-ţi accepte ideile.

Faptul că sunt un om de afaceri prosper nu înseamnă că reuşesc întotdeauna. Este adevărat că nu trebuie să ridic tonul ca înainte. Nu sunt obligat să fac pe buldozerul ca să atrag atenţia. Dar trebuie să seduc şi să-mi pun în valoare argumentele ca orice alt negociator.

Puterea nu înseamnă doar posibilitatea de a da ordine. E şi o chestiune de capacitate. Poţi să dai toate ordinele care îţi trec prin minte, dar, dacă sunt proaste, până la urmă n-o să te mai asculte nimeni. Fii sigur de ceea ce faci. În asta constă adevărata putere.

A-i convinge pe ceilalţi depinde îndeosebi de o bună înţelegere a negocierii. Studiază arta persuasiunii. Practic-o. A cultiva arta de a-i înţelege pe ceilalţi este un lucru foarte folositor în toate domeniile vieţii.

Iată regula de aur a negocierii: Cel care are aurul face regulile.

Dacă abordezi o negociere fără să ştii nimic despre interlocutorul tău, lasă-l să vorbească, ascultă-l, obseărvă-i tonul şi limbajul, ca să-ţi poţi da seama dacă chiar vrea să facă afaceri cu tine sau doar să-ţi dovedească că e şmecher.

Cele mai multe negocieri ar trebui să se deruleze într-o atmosferă calmă, nu într-un climat ostil. Totuşi, se întâmplă ca o negociere să meargă bine cu câteva strigăte şi câteva lovituri de pumn în masă.

Cei mai buni negociatori sunt cameleonii. Atitudinea, comportamentul, abordarea şi strategia lor depind de interlocutor.

Dacă interlocutorul tău doreşte să achiziţioneze ceva ce ai tu, lasă-l să te convingă că nu mai vrei acel lucru sau că nu mai ai nevoie de el. Procedând astfel, vei vedea cât de mult ţine el ceea ce ai.

Banii nu sunt întotdeauna singura monedă de schimb în cazul vânzării unui bun. Vezi ce mai poţi lua în calcul dincolo de limitele tradiţionale.

Învaţă să spui nu şi consideră orice conflict ca o oportunitate de care trebuie să profiţi.

La fel de esenţial: cunoaşte-ţi interlocutorul înainte de a te aşeza la masa de discuţii. Ia informaţii despre el, despre modul lui de a negocia şi despre ce vrea de la tine.

Acum eşti gata să faci afaceri
Partea a VI-a
DIN CULISELE EMISIUNII THE APPRENTICE
PRIME TIME

În cursul ultimilor ani, aşa-numitul reality-show a ajuns la modă, iar canalele de televiziune au încercat să mă determine să fac unul.

Într-o zi, m-a sunat directorul de divertisment de la CBS, Les Moonves, care voia să difuzeze în direct finala emisiunii sale de succes Survivor de la Wollman Rink din Central Park, închiriat de mine.

Când am ajuns la Wollman Rink în seara aceea, am fost uluit de ce putuseră să realizeze. Transformaseră un patinoar municipal într-un decor sălbatic şi exotic. Mă îndreptam spre fotoliul meu când un tânăr seducător mi s-a adresat:

- Bună seara, domnule Trump. Sunt Mark Burnett, creatorul emisiunii Survivor.

- Mark, nu trebuie să-mi spui, am răspuns. Toată lumea ştie cine eşti, dar e o plăcere să facem cunoştinţă.

- Să ştiţi, domnule Trump, că am o idee pe care aş vrea să v-o prezint cât mai repede, când veţi avea răgazul.

După o săptămână, se afla în biroul meu.

Apoi mi-a expus ideea emisiunii The Aprrentice, o serie care s-ar fi derulat în jungla din New York, cea mai periculoasă dintre toate, unde oamenii se sfâşie între ei ca să câştige o fărâmă de avans faţă de concurenţii lor.

Ideea era remarcabilă. Timp de treisprezece săptămâni, şaisprezece concurenţi se înfruntă într-o competiţie de angajare televizată, câştigătorul având dreptul să fie ucenicul meu.

Cel mai mult m-a încântat faptul că universul emisiunii The Apprentice le permitea telespectatorilor să înveţe ceva. Oamenii ar fi putut să vadă funcţionând cu adevărat lumea afacerilor şi ce calităţi sunt necesare ca să supravieţuieşti, sau măcar să ai o şansă de supravieţuire în această lume.
CUPRINS

INTRODUCERE
Cinci miliarde de motive să citeşti această carte

Partea I
ŞCOALA DE MANAGEMENT ŞI DE AFACERI DONALD J. TRUMP
Fii un general
Concentrează-te asupra esenţialului
Păstrează-ţi dinamismul
Alege o asistentă excepţională
Nu uita niciodată: totul începe aici
Nu tergiversa
Pune-ţi două întrebări
Bluful nu duce la nimic
Fiecare angajare este un pariu
Idei, da, dar idei bune!
Favorizează competenţa, nu titlul
Dă atenţie omului, nu funcţiei
Lasă-ţi uşa deschisă
Vezi în perspectivă şi trăieşte cât poţi de bine

Partea a II-a
UCENICIA PERSONALĂ
SFATURILE LUI DONALD TRUMP DESPRE CARIERĂ
Interviul de angajare: preia iniţiativa
Mărirea salariului: alege momentul potrivit
Fii tenace
Joacă golf
Trebuie să devii o marcă şi s-o faci cunoscută
Urmează-ţi instinctul
Fii un optimist pregătit întotdeauna pentru ce e mai rău
Gândeşte-te de două ori înainte de a schimba cariera
Evită să dai mâna cu oamenii
Fii atent la detalii
Stabileşte contactul cu auditoriul
Respectă aceste zece reguli ca să vorbeşti bine în public
Schimbă altitudinea
Să ai o viziune pozitivă
Citeşte-l pe Carl Jung
Să ai un „eu“, o conştiinţă de sine
Relativizează criticile
Fă-ţi temele: te paşte controlul!
Învaţă să asculţi ce spun ceilalţi
Rezervă trei ore pe zi reflecţiei
Poartă costumul reuşitei
Partea a III-a
BANII, BANII ŞI IAR BANII
Fii propriul consilier financiar
Investeşte simplu
Încheie un contract de căsătorie
Elimină intermediarii
Învaţă-i pe copiii tăi valoarea banilor

Partea a IV-a
SECRETELE NEGOCIERII
Dacă îi ţii bine de guler, restul vine de la sine
Gândeşte-te bine la ce vrea interlocutorul
Să fii rezonabil şi flexibil
Să ai fler.
Trebuie să ştii exact ce vrei şi să nu spui la nimeni
Asigură-te că ambele părţi ies în câştig
Da, coboară garda, dar deliberat
A fi încăpăţânat e uneori un atu
Să ai răbdare
Dramatizează situaţiile
Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte
Trebuie să ştii să fi ranchiunos
Învaţă să spui nu

Partea a V-a
VIAŢA DUPĂ TRUMP
Arta pieptănăturii
Cancanuri
Pagina şase, versiune proprie
O săptămână din viaţa mea

Partea a VI-a
DIN CULISELE EMISIUNII THE APPRENTICE
Prime time

MULŢUMIRI

Anexă
PROPRIETĂŢILE DEŢINUTE DE TRUMP

REVIEW-URI

Rating general
5
1 review
5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stea
0
Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs
scrie un review
5
este o carte super interesanta....

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.418 sec