Diferență: 6,00 lei
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Anul publicării: 2011

Nota informativa batuta la masina de Ileana Vulpescu.

Nota informativa batuta la masina este noul roman al scriitoarei Ileana Vulpescu

Cartea pe care-o cititi nu prezinta nicio noutate privind Securitatea ori serviciile asemanatoare. Institutia este vazuta dinuntru, de cineva apartinand angajatilor ei civili, asadar, categoriei <>.

Personajul principal nu e decat o simpla traducatoare, al carei acces la documente - documente pe care nimeni nu le va cunoaste, poate, vreodata - este dirijat. Nu se vadeste o adepta a regimului comunist, nu-si idealizeaza slujba, ci ramane cum singura se caracterizeaza, o marunta profitoare a situatiei. Si-atita. Profesia ii spulbera iluziile despre orice si despre oriunde. Eroina, prin propria existenta si prin viata-n general, ajunge la concluzia ca libertatea are numai o semnificatie ideologica, nicidecum o valoare personala, omul fiid liber doar cind isi da duhul. Precum in orice regim si in cel comunist lumea iubeste si se-nmulteste, urmand caile imuabile decise de Fire.

Sentimentul care domina personajul este dezamagirea, imuabila si ea pentru sufletul omenesc in orice regim. N-as putea spune ca am dat la iveala un compendiu de pesimism;
cit despre unul de optimism, nici vorba, ziua de azi fiind, cu marunte variatii, copia celei de ieri. Si a celor de totdeauna...De pretutindeni.

Ileana Vulpescu

Prozatoarea si romanciera Ileana Vulpescu s-a nascut in 1932, in Bratovoesti, judetul Dolj. Este sotia poetului si traducatorului Romulus Vulpescu. Cel mai cunoscut roman al ei este “Arta conversatiei”, care a reusit sa ajunga best-seller inainte de 1989. Dupa o licenta in litere (limba si literatura franceza), la Facultatea de Filologie a Universiatii din Bucuresti (1953-1958), a lucrat ca lexicograf la Institutul de Lingvistica al Academiei si a colaborat la redactarea lucrarilor Dictionarul limbii romane si Dictionarul explicativ al limbii romane (1959-1975).

Anul aparitiei: 2011
Nr.pagini: 397

Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos: