Limba si literatura romana. Comunicare. Fise de lucru. Teste initiale, formative si finale, pentru clasa a V-a. Semestrul II (2014)

Limba si literatura romana. Comunicare. Fise de lucru. Teste initiale, formative si finale, pentru clasa a V-a. Semestrul II (2014)
-15%
Editura:
Anul publicării: 2013
Categoria: Teste grila
12,28 lei
14,45 lei (-15,02%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 3 - 4 zile lucratoare

DESCRIERE

Esential in eficienta demersului didactic este sa se aiba in vedere segmentul de evaluare, care poseda o dubla pozitionare in raport cu invatarea.

Mai intai evaluarea fixeaza coordonatele invatarii si finalitatile acesteia, motivand elevul la orice varsta. Pornind de la asteptarile pe care le arc scoala de la activitatile de invatare, evaluarea vine sa cuantifice calitatea procesului, asigurand sansa pozitionarii elevului in raport cu ierarhia clasei sale, dar si prin raportare la standardele programci scolare. Prin  urmare, evaluarea se releva ca un segment care, prin variatele sale tonne de aplicare, il motiveaza obiectiv si subiectiv pe elev, dcterminand generarea de catre profesor a strategiilor didactice adecvate pentru dobandirea nivelului optim al competentelor speci lice domeniului de cultura generala.
In al doilea rand, evaluarea este punct de plecare pentru pasii urmatori in activitatea de invatare, pcrmitand elaborarea de catre profesor a unor scenarii adecvate particularitatilor clasei, dar si celor individuale detinute de fiecare elev.
Cu toata complexitatca functionala a segmentului de evaluare, activitatile de aplicare nu au intotdeauna coerenta necesara pentru ca dubla pozitionare despre care am vorbit sa fie reala si eficienta in dobandirea de catre elevi a competentelor specifice. Daca pentru predare-invatare, profesorul are, de regula, atentia concentrata in vederea gestionarii timpului si a parcurgerii continuturilor asociate din programa, evaluarea fie ca este rapid si formal dcrulata, fie ca este omisa.
La disciplina limba romana elevul din gimnaziu este pus in fala unei activitati complexe de invatare, care vizeaza construirea de competente reale de comunicare, cu efecte in sfera relntionarii interumane si cu expresia cea mai clara de manifestare in contextul afirmarii competentei culturale. Dobandirea competentelor de comunicare si poate fi o activitate de succes daca se exclude suportul teoretic adaptat particularitatilor de varsta ale elevilor si programel scolare. Absolutizarca valorii acestuia si abstractizarea notiunilor conduc spre o atitudine. respingere a disciplinci. Dimpotriva. utilizarea suportului teoretic doar ca normativ al comunicarii corecte, expresive si nuantate, la care se ajunge In momentele de impas, survenite Intr-o activitate de Invatare cu un pronuntat caracter pragmatic, poate aduce beneficii extrem de valoroase invatarii, evidentiate prin evaluare.
Lucrarea propusa de Editura Nomina isi propune sa ofere solutii pentru ca evaluarea sa fie un moment bine definit atat in cadrul lectiei, cat si in proiectarea demersului didactic de invatare. Structurata temeinic, pe baza continuturilor din gramatica normativa si noua programa, cartea propune teste variate, a caror parcurgere de catre elevi. lie ca exercitiu individual, fie ca parte a probelor de evaluare sumativa, nu poate ti decat profiiabila. Utila atat elevilor, cat si profesorilor, lucrarea este un auxiliar didactic a carui parcurgere poate spori nivelul competentei realc de comunicare a elevului de gimnaziu.


CUPRINS
GRAMATICA
MORFOLOGIA
S UBST ANTIVUL
PRONUMELE
NUMERALUL
ADJECTIVUL
ADVERBUL
PREPOZITIA
CONJUNCTIA
SlNTAXA
PROPOZITIA
FRAZA.
PREDICATUL
SUBIECTUL
ATRIBUTUL
COMPLEMENTUL.
MODELE DE TEZA
LITERA TURA ROMANA
NARATIUNEA
LEGENDA
Timp si spatiu. Actiune
BASMUL.
Timpul si spatiul intamplarilor
Situatii specifice
Formule specifice
Personajele
SNOAVA
Timp si spatiu. Actiune. Personaje. Trasaturile speciei
SCHITA
Timp si spatiu. Actiune. Personaje. Trasaturile speciei
SCRIEREA IMAGINA TIV A
COMUNICAREA ORALA
COMUNICAREA SCRISA,
Povestirea unor intamplari reale sau imaginare
Transformarea textului dialogat in text narativ
Scrierea despre textulliterar sau nonliterar
Aprecieri referitoare la textele literare epice (I )
Aprecieri referitoare la textele literare epice (2)
Aprecieri referitoare la textele literare lirice
Aprecieri referitoare la textele literare si nonliterare
TESTE APLICA TIVE
TESTE FINALE.
TESTE RECAPITULATIVE FINALE

Autori: Maria-Emilia Goian Gheorghe Branzei
(coordonatori)
Liliana Perescu-Popescu Rita Cintiuc



Elena Aluculesei, Petronela Barsan-Serban, Lacramioara Cabai,
Elena Laura Cepareanu, lonela Chirita, Daniela Cristea, Maria-Otilia Diaconu, Vasile Goran, Mariana-Carmen Ilica, Liliana Moldoveanu, Dan Patrascu, Elena Polosan, Lucia Popa, Adela-Carla Porge, Lucica Prajescu, Olimpia Gratiela Pusztai, Maria Staicut, Rodica teodorescu, Adriana Todoran, Laura-Georgeta Uscoiu-Vlad, Ancuta Voivod

Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 167

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.179 sec