?
*
1 2 3 4 5
?
*
?

Cartea,, Literatura pentru copii. Clasa I" este un auxiliar didactic de literatura romana si raspunde unui imperativ al scolii romanesti actuale: asimilarea unor deprinderi de comunicare in limba romana este posibila doar prin lectura textelor fundamentale ale literaturii nationale. Veti calatori in lumea fascinanta a poeziilor, povestilor si povestirilor canonice refacand astfel drumul initiatic al limbii romane literare. Din cuprins: Argument I. Lectura dupa text si imagini II. Texte literare Greierele si furnica, Alexandru Donici Cand stapanul nu-i acasa, Emil Garleanu Povestea gastelor, George Cosbuc Gandacelul, Emil Garleanu Ursul pacalit de vulpe, Ion Creanga Cantec, George Cosbuc Capra cu trei iezi, Ion Creanga In seara de Craciun, George Cosbuc Sarea in bucate, Petre Ispirescu Somnoroase pasarele, Mihai Eminescu Punguta cu doi bani, Ion Creanga La mijloc de codru..., Mihai Eminescu III. Dictionar de arhaisme si regionalisme din texte Dictionarul scriitorilor Argument In elaborarea acestei carti am plecat de la principiul fundamental care guverneaza invatarea limbii romane: literatura este singurul drum spre asimilarea participativa a regurilor unei limbi. De aceea, in selectia textelor, am urmarit descoperirea graduala a tainelor vocabularului limbii noastre, dar si crearea unor deprinderi de lectura. Experienta la catedra si pasiunea pentru cartea romaneasca ne-au ghidat in flexibilizarea bibliografiei didactice si ne-au impus inserarea in cuprinsul lucrarii de poezii, povestiri si povesti canonice, fara de care cresterea interesului pentru invatare nu este posibila. La finalul volumului, am considerat oportuna redactarea unui mic dictionar al regionalismelor si arhaismelor intalnite in textele studiate, precum si a unor fise de dictionar care cuprind datele biobibliografice ale scriitorilor selectati. Lucrarea,, Literatura pentru copii. Clasa I" este elaborata in acord cu programele didactice in vigoare si, prin urmare, este avizata prin procesul verbal nr. 1971 / iunie 2012, incheiat cu ocazia intalnirii de avizare, constituita prin decizia ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului nr. 46851 / 12. 06. 2012.
Autori: Ilie Baranga, Madalina Pricop, Mariana Baranga, Sinziana Baranga
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 125