Medierea conflictelor in scoala

Medierea conflictelor in scoala
-15%
Editura:
Anul publicării: 2010
Categoria: Carti diverse
8,50 lei
10,00 lei (-15%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 3 - 4 zile lucratoare

DESCRIERE

Conflictul este o parte fireasca a vietii de zi cu zi, o realitate a vietii cotidiene, inerenta relatiilor umane. Pentru a fi pregatiti atunci cand sunt implicati intr-un conflict, oamenii trebuie sa fie constienti de anumite coordonate ale conflictelor.
Conflictul poate fi tratat pe cai pozitive sau negative. Abordat printr-o gandire pozitiva, poate avea rezultate creative, poate fi o forta pozitiva pentru cresterea personala si schimbarea sociala. Abordat printr-o gandire negativa, conflictul poate avea forme distructive atat din punct de vedere emotional, spiritual cat si fizic.
Conflictul ajuta la sanatatea mentala si individuala, la descoperirea propriilor valori si credinte, putand fi si o sursa de maturizare. Capacitatile de management ale conflictelor pot fi invatate. Prin practica, putem imbunatati comunicarea, negocierea si medierea conflictelor.
Medierea in scoala este un concept nou in Romania, insa multe state europene utilizeaza cu foarte mare succes medierea in comunitatile scolare. Existenta unor conflicte in mediul scolar este o realitate care ii preocupa, din ce in ce mai mult, pe cei implicati in realizarea unei atmosfere care sa faca eficient procesul de invatamant. Scoala este primul spatiu al medierii, un spatiu de trecere intre familie si societate, intre sine si celalalt, intre propria sa viziune despre lume si viziunea celorlalti. Spatiul 'intermediar', de reflectie al medierii raspunde trebuintei de securitate a copilului. Frecventand scoala, copilul traieste prima mare incercare sociala din viata sa, pentru ca se desprinde tot mai mult de modelul parintilor pentru a se lasa modelat de scoala, institutie cu un important rol formator. Copiii, care din familie deprind codurile sociale si isi formeaza atasamente securizante, vor beneficia de aceasta educatie toata viata. scoala este un factor de rezilienta atunci cand familia si cultura ii dau aceasta putere.
Clasa este un grup social in care elevii, prin intermediul relatiilor interpersonale, comunica intre ei, se percep reciproc, se atrag sau se resping. Relatiile de atractie - indiferenta - respingere se pot schimba in timp, in functie de diferite situatii create. Alte tipuri de interactiuni in cadrul clasei, sunt: cooperarea, competitia, conflictul etc.
Orice clasa are un diriginte, consilier, educator care organizeaza si observa modul in care elevii din colectiv desfasoara diverse activitati. Tot dirigintele este acela care intervine atunci cand apar disfunctionalitati in bunul mers al activitatii scolare.
Activitatea de consiliere si management a conflictelor presupune modele noi de activitate din partea profesorilor, cerinte noi de abordare a divergentelor din partea tuturor celor implicati in interrelationare si modele noi de comportament din partea elevilor.
Exista diferente la nivel individual, exista o 'goana' a schimbarii, exista o asa numita criza de timp datorata in mare parte schimbarii atat de continue a societatii in care traim si care ne forteaza sa tinem pasul cu ea. Cu toate acestea, putem sa convietuim si sa colaboram fara a ne rani, a ne jigni, a profita de neatentia sau imposibilitatea oamenilor de langa noi.
Putem sa colaboram, sa ajutam si sa fim ajutati de cei langa care stam, pentru ca ideea de baza a societatii este complexitatea unui produs care este rezultatul gandirii mai multor minti si, deci, produsul cu cea mai mare sansa de a fi aproape de ideal si de perfectiune.
Mediatorul nu poate sa iti impuna o solutie, cheia solutionarii conflictului e chiar la tine!


Anul aparitiei: 2010
Nr.pagini: 135

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.139 sec