Mixul de marketing si marketing ecologic

Mixul de marketing si marketing ecologic
-15%
Editura:
Anul publicării: 2013
16,68 lei
19,62 lei (-14,98%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: stoc epuizat
stoc epuizat

DESCRIERE

Marketingul pro-dezvoltare durabila reprezinta cadrul de referinta in care se inscrie si lucrarea“Mixul de marketing si marketing ecologic”, ce se concentreaza asupra dezvoltarii marketingului ecologic in mediul de afaceri. Un astfel de subiect solicita o ampla si temeinica documentare asupra stadiului cunoasterii  la nivel international si autohton. Pentru tematica lucrarii este relevanta abordarea in profunzime a mixului de marketing,  ca principal instrument  al marketerului pentru implementarea strategiilor si suport pentru dezvoltarea marketingului ecologic. Prin ecologizarea mixului de marketing, scopul organizatiilor este de a reduce efectele negative asupra mediului. Importanta fiecarei componente a mixului in asigurarea succesului unei afaceri ecologice permite autoarei sa reliefeze ceea ce este specific pentru fiecare atribut de natura sa  contribuie la declansarea si mentinerea sustenabila a cererii.

Primul si cel mai de baza considerent de marketing este produsul, reusita organizatiilor pe piata depinzȃnd foarte mult de felul in care acestea stiu sa isi gestioneze marcile si in ansamblu oferta de produse. Marketerii trebuie sa aiba in vedere pentru proiectarea produsului ecologic ca obiectiv important reducerea poluarii, consumului de resurse si sporirea conservarii resurselor limitate. Facȃnd o analiza a punctelor de vedere ale diferitilor autori referitor la atribuirea calificativului de“ecologic” produsului, autoarea concluzioneaza ca acesta trebuie sa indeplineasca patru conditii: satisfacerea nevoilor consumatorilor, siguranta pentru sanatatea acestora, a angajatilor, a societatii si a mediului, acceptare sociala, sustenabilitatea (in termeni de consum de resurse si generarii de poluanti). Dovada organizatiilor in fata consumatorilor, ca au preocupari pentru mediu, este tocmai faptul ca nu mai produc bunuri cu impact negativ asupra mediului, ci practica modificarea produselor existente, pentru a respecta cerintele ecologice pe intreg ciclul de viata, realizeaza noi produse si servicii atasate vanzarii conform acestor cerinte, necesitatilor consumatorilor etc.

Al doilea instrument important al mixului de marketing este pretul. Pentru ca realizarea produsului, comunicarea-promovarea si o distributie eficienta si eficace sunt demersuri care asigura fructificarea succesului unei organizatii, stabilirea eficace a pretului, asa cum spune si Philip Koler, este recolta. Sunt examinati factorii de influenta in determinarea deciziei de stabilire a pretului ecologic, precum si strategiile de pret utilizate de organizatii pentru a reusi sa-si vanda produsele. Stabilirea pretului este o decizie destul de dificila, mai ales in marketingul ecologic, avand in vedere ca in primul rand trebuie determinat costul real al produsului (limita inferioara), si in al doilea rand, estimata disponibilitatea consumatorilor tinta de a plati un pret mare (limita superioara). Perceptia pretului ramane o bariera importanta in a fi mai ecologic, darcompaniile inteligente vor fructifica aspectul ecologic ca o modalitate de realizare de valoare atȃt pentru ele cȃt si pentru consumator, deoarece cei mai multi respondenti afirma ca sustenabilitatea costa mai mult, dar este in acelasi timp o oportunitate reala care trebuie si merita valorificata.

Doarece organizatiile lucreaza rar singure atunci cȃnd aduc valoare clientilor, cele mai multe fiind doar o veriga in cadrul canalului, succesul lor depinde nu numai de cȃt de bine isi indeplinesc sarcinuile ci si de cȃt de bine concureaza intregul canal de marketing cu canalele concurente. Sunt abordate aspecte legate de natura canalelor de distributie, proiectarea si gestionarea relatiilor interne in canalul de distributie. Este mentionata de catre autoare, ca solutie acceptabila pentru mediu, o varianta care sa incorporeze filosofia„de la leagan la mormant” si care sa evite eventuale neconcordante, pentru a crea un canal ca un intreg (un flux circular). Este astfel examinata logistica ecologica (prin luarea in considerare a aspectelor de mediu, activitatilor specifice de recuperare, refolosire si reciclare a unor componente ale produsului scos din utilizare, de recuperare a ambalajului si returnare la producator in scopul refolosirii sau reintroducerii in fabricatie), intermediarii importanti din cadrul canalului de distributie ecologica (detailistii si angrosistii).

Problema comunicarii–promovarii de marketing ecologic este privita integrat, cu efecte benefice atat asupra mediului cat si asupra organizatiei ce o promoveaza. Aceasta nu este doar un instrument specific mixului de marketing ecologic, ci mai degraba un ansamblu de instrumente (publicitate, vanzare personala, promovarea propriu-zisa a vanzarilor si relatii publice), pe care organizatiile le coordoneaza cu atentie cu scopul de a oferi clientilor un mesaj clar, consecvent, convingator si onest, referitor la propriile activitati si produse, educare si constientizare sociala si ambientala, pentru a pozitiona organizatia deasupra competitorilor sai, prin proiectarea in mintea clientilor a unei imagini de organizatie responsabila fata de mediu, cu efect pozitiv asupra vanzarilor, inclusiv prin  inocularea unei culturi, atitudini sustenabile.

 

 

Cluj-Napoca, 17. 01. 2013                                                                  Prof. dr. ing., ec. Laura Bacali

                                                                                Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca

                                                                                 Facultatea de Constructii de Masini

Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 106

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de același autor

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.188 sec