PERL

PERL
-15%
Editura:
Pagini: 360
36,13 lei
42,50 lei (-14,99%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 3 - 4 zile lucratoare

DESCRIERE

Cine ar trebui sa citeasca aceasta carte?

Aceasta carte este pentru incepatori. Dar sunt mai multe tipuri de incepatori, asa ca vom clarifica:

Perl este o carte atat pentru cei care vor sa inceapa sa programeze in limbajul Perl, cat si pentru cei care vor sa invete sa programeze in orice limbaj. Astazi atat de multe carti pentru incepatori pierd din vedere semantica si conceptele fundamentale de programare, iar scopul nostru este sa nu facem la fel. Vrem sa-ti formezi si sa-ti dezvolti aptitudinile de programare pe masura ce inveti limbajul. Abordarea noastra este similara cu invatarea la scoala a gramaticii si ortografiei limbii engleze (sau oricarei alte limbi). Gramatica si ortografia sunt caracteristici si cerinte de baza in toate limbile, insa aceasta carte se ocupa de cele ale limbajului Perl.

Urmatoarea ta intrebare ar putea fi: "Pai, am invatat ceva programare intr-o viata anterioara si nu vreau sa mai invat acele lucruri. Aceasta carte imi foloseste totusi la ceva?" Iti raspundem intr-un cuvant: categoric. Este adevarat, poti trece mai repede decat un programator incepator prin anumite paragrafe, dar cele mai multe au ca subiect de baza limbajul Perl. Apoi, nu-i obligatoriu ca o anumita idee sa fie implementata la fel in orice limbaj. In aceasta carte incercam sa-ti aratam implementarea in Perl, deci daca esti constient de existenta altor metode, cartea te ajuta sa ti le clarifici.

Daca nu esti incepator in programare sau in Perl, inseamna ca ai avut de-a face intr-o oarecare masura cu Perl. Este aceasta carte si pentru tine? Din nou, raspunsul este: categoric. Cand am invatat Perl, credeam ca il stim in intregime doar pentru ca puteam deschide fisiere, cauta aparitii de cuvinte sau siruri si scrie rezultatul intr-un browser sau intr-un alt fisier. Insa Perl poate face mult mai multe lucruri si le vom aborda pe toate.

Autorul

Despre carte

Aceasta carte este alcatuita din doua parti principale cu 13 capitole, pe care le denumim "module". Prima parte te pregateste pentru limbajul Perl, oferindu-ti un istoric si cateva informatii despre mediul de operare, si abordeaza multe din conceptele de baza de care ai nevoie pentru a intelege atat Perl, cat si programarea in general.

Cea de-a doua parte a cartii se bazeaza pe prima, aplicand notiunile invatate in programe specifice scrise in Perl. Aceasta parte te ghideaza prin proceduri pentru manipularea fisierelor si directoarelor, construirea de programe de aplicatii Web si conectarea la baze de date. Incheiem partea cu un modul ce abordeaza cateva subiecte avansate legate de Perl.

Partea I: Inceputul

Prima parte a cartii te familiarizeaza cu limbajul de programare Perl. Aceasta parte contine 5 module: modulul 1, "Introducere in Perl", iti prezinta limbajul Perl, iti ofera putina istorie, iti da informatii despre mediile in care lucreaza si te asista la instalarea limbajului. Modulul 2, "Date scalare", te invata despre tipurile de date din Perl si cum poti folosi diferiti operatori pentru a te ajuta in luarea deciziilor.

Modulul 3, "Structuri de control", este primul capitol in care se aplica ceva din ceea ce ai invatat. El discuta despre instructiunile conditionale si de control si iti arata cum sa manevrezi buclele imbricate. Modulul 4, "Liste, tablouri si dispersii", iti prezinta diferite metode de stocare a datelor. Modulul 5, "Fluxul de program si subrutinele", incheie prima parte, discutand despre cum ar trebui organizate programele si aratandu-ti cum sa folosesti subrutinele.

Partea a II-a: Aplicarea cunostintelor

A doua parte a acestei carti te pune la treaba. Modulul 6, "Lucrul cu fisiere si directoare", te invata despre deschiderea fisierelor si structura de directoare si despre citirea/scrierea in fisiere si directoare. Modulul 7, "Expresii regulate", trateaza subiectul potrivirii cu un model, care, dupa cum sustin multi, ar fi cel mai puternic atu al limbajului Perl.

Modulul 8, "Pachete si module", iti arata nu numai cum sa folosesti bibliotecile de pachete Perl (daca nu stii despre ce vorbim, nu-ti face griji!), ci si cum sa le construiesti. Modulul 9, "Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI", iti arata cum sa te conectezi la bazele de date pentru a accesa datele stocate. Iar modulul 10, "Scrie-­rea programelor CGI", incheie discutii despre actiuni specifice in Perl, aratandu-ti cum sa construiesti programe CGI spre a le folosi la crearea propriilor pagini Web.

Modulul 11, "Functii si solutii trans-platforma", abordeaza un subiect usor diferit, acela al functiilor de sistem in limbajul Perl. Discutam despre diferite functii de sistem si despre cum pot fi ele lansate din linia de comanda sau din interiorul mediului Perl. Modulul 12, "Mesajele de eroare si depanarea" te introduce in problemele depanarii de cod.

Modulul final, 13, "Concepte si caracteristici avansate", este locul unde te poti distra putin. Aici, practic ai terminat cartea, iar acest modul discuta despre programarea orientata pe obiect, PerlScript si despre Perl/Tk pentru crearea de aplicatii GUI. Numai lucruri interesante.

Cuprins

Introducere

Partea 1: Inceputul

1. Introducere in Perl

Istorie

Inceputul

Pana la Perl 4

Introducere in Perl 5

Ce aduce versiunea 5.6

Suport de platforma

Windows

UNIX

Mac OS

Altele

Lucruri pe care trebuie sa le stii

Cum functioneaza

Instalarea limbajului Perl

Proiectul 1-1: Instalarea interpretorului de Perl

Observatii despre platforme

Cum obtii ajutor

Crearea unui program in Perl

Inceputul

Scriptul Hello

Putin mai departe

Mai departe

Verificarea cunostintelor

2. Date scalare

Tipuri de date

Numere

Siruri

Atribuirea de valori variabilelor

Denumirea variabilelor scalare

Atribuirea de valori variabilelor scalare

Proiectul 2-1: Salvarea datelor in variabile scalare

Ce fac operatorii

Operatori comuni

Operatori si functii cu grad mai mare de complexitate

Operatori de manipulare pe bit

Precedenta operatorilor

Proiectul 2-2: Lucrul cu operatorii

Conversia tipurilor

Verificarea cunostintelor

3. Structuri de control

Instructiuni conditionale

Blocuri de instructiuni

Instructiunea conditionala if-then-else

Instructiunea conditionala while

Instructiunea conditionala until

Instructiunea conditionala do while-until

Instructiunea conditionala for

Proiectul 3-1: Crearea unei bucle de numarare

Instructiunea conditionala foreach

Instructiunile conditionale de o linie

Instructiuni de control

Instructiunea de control next

Instructiunea de control last

Instructiunea de control redo

Bucle imbricate

Proiectul 3-2: Contorizarea si afisarea numerelor impare

Verificarea cunostintelor

4. Liste, tablouri si dispersii

Liste

Tablouri

Umplerea cu elemente

Accesul la elementele unui tablou

Proiectul 4-1: Lucrul cu tablouri

Proiectul 4-2: Mai mult lucru cu tablouri

Felii de tablouri

Functii pentru tablouri

Proiectul 4-3: Lucrul cu stive

Dispersii

Verificarea cunostintelor

5. Fluxul de program si subrutinele

Fundamentele organizarii

De ce trebuie sa organizezi

Bine, dar defineste ce inseamna logic si functional!

Crearea segmentelor de cod

Subrutine

Declararea

Proiectul 5-1: Utilizarea acestei subrutine

Argumente

Subrutine predefinite

Proiectul 5-2: Subrutina de adunare

Returnarea datelor

Notiuni avansate

Date temporare cu local()

Date proprii cu my()

Importarea subrutinelor din pachete

Sa mergem mai departe

Verificarea cunostintelor

Partea a II-a: Aplicarea cunostintelor

6. Lucrul cu fisiere si directoare

Manipularea primara a fisierelor

Deschiderea si inchiderea fisierelor

Citirea si scrierea in fisiere

Proiectul 6-1: Citirea fisierelor

Proiectul 6-2: Crearea fisierelor

Obtinerea informatiilor de stare despre un fisier

Accesul la directoare

Sa discutam

Proiectul 6-3: Cautarea fisierelor

Verificarea cunostintelor

7. Expresii regulate

Ce sunt expresiile regulate?

Sa intelegem modelul

Operatorii interni

Sintaxa corespondentei modelelor

Optiunile expresiilor regulate

Proiectul 7-1: Cautarea unei expresii regulate intr-un fisier

Cautarea si inlocuirea

Proiectul 7-2: Scrierea unei aplicatii de gasirea/inlocuire

Verificarea cunostintelor

8. Pachete si module

Definitii

Ce este un pachet?

Ce este un modul?

Cum functioneaza pachetele si bibliotecile?

Constructorul si destructorul

Incarcarea bibliotecilor

Instructiunea package

Modulul Exporter

import()

Proiectul 8-1: Importarea unui modul

Construirea unei biblioteci

Chiar am nevoie de asta?

Consideratii de proiectare

Documentarea

Proiectul 8-2: Construirea unei biblioteci

Mai departe

Verificarea cunostintelor

9. Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI

Sa intelegem bazele de date

Configurarea bazei de date

Proiectul 9-1: Instalarea lui PostgreSQL

Pregatirea bazei de date

Introducere in DBI

Proiectul 9-2: Instalarea modulului DBI

Utilizarea DBI

Conexiuni

available_drivers() si data_sources()

Administrarea tranzactiilor

Interogari

Avertizari si erori

Rezultatele obtinute

Mai departe

Verificarea cunostintelor

10. Scrierea programelor CGI

Ce este CGI?

Scurta introducere in CGI.pm

Optiuni de limbaj pentru programarea CGI

Utilizarea limbajului Perl pentru scripturile CGI

Proiectul 10-1: Configurarea directorului CGI in Apache

Scripturi fara analizarea antetului

Sa intelegem formularele

Construirea formularelor

O alta metoda de creare a unui buton Submit

Cum se expediaza formularele

Un program Perl CGI simplu

Trimiterea si primirea datelor

Codificarea URL

Variabile de mediu

Fisiere cookie

Returnarea datelor

Prelucrarea formularului

Formatarea rapida

Alte lucruri pe care le poti face manual

Proiectul 10-2: Crearea propriului tau formular si a unui script

Depanarea programului

Mai departe

Verificarea cunostintelor

11. Functii si solutii trans-platforma

system()

Coduri returnate

Utilizarea functiei

Proiectul 11-1: Utilizarea functiei system() in Mac OS

Aspecte specifice sistemului de operare

Windows

Proiectul 11-2: Crearea unui script care functioneaza numai sub Windows

UNIX

Mac OS

Proiectul 11-3: Crearea unui script trans-platforma

Mai departe

Verificarea cunostintelor

12. Mesajele de eroare si depanarea

Sa intelegem mesajele de eroare

Afisarea erorilor

Metode practice uzuale

Depanarea erorilor

Optiuni la linia de comanda

Depanatorul din Perl

Proiectul 12-1: Familiarizarea cu depanatorul din Perl

Alte metode practice uzuale

Verificarea cunostintelor

13. Concepte si caracteristici avansate

Programarea orientata pe obiecte

Incapsularea

Mostenirea

Polimorfismul

PerlScript

Utilizarea pe partea de client

Dar nu am programat niciodata in JavaScript/JScript sau VBScript!

Prelucrarea pe partea de server

Windows Script Host

Componente GUI cu Perl/Tk

Ce este Perl/Tk?

Toolkit: privire generala

Proiectul 13-1: Caseta de dialog Hello, World!

Concluzie

Verificarea cunostintelor

Anexa: Raspunsuri la verificarea cunostintelor

Modulul 1: Introducere in Perl

Modulul 2: Date scalare

Modulul 3: Structuri de control

Modulul 4: Liste, tablouri si dispersii

Modulul 5: Fluxul de program si subrutinele

Modulul 6: Lucrul cu fisiere si directoare

Modulul 7: Expresii regulate

Modulul 8: Pachete si module

Modulul 9: Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI

Modulul 10: Scrierea programelor CGI

Modulul 11: Functii si solutii trans-platforma

Modulul 12: Mesaje de eroare si depanarea

Modulul 13: Concepte si caracteristici avansate

Index

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.572 sec