Textul review-ului, vorbiți la obiect, oferiți câte mai multe detalii.
?
Acordați o notă produsului (în funcție de caracteristici, raport preț/calitate, etc.): de la cinci stele, dacă sunteți foarte mulțumit, până la o stea, dacă sunteți foarte nemulțumit.
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

Quo Vadis vol II. Prezentare - Quo Vadis vol II. Romanul Quo Vadis, fresca epica de proportii plasataîn timpurile tulburi aleîmparatului Nero, a aparutîntr-un volum unitarîn 1896, dupa ce fusese publicatîn foiletonîn trei cotidiene poloneze, cu un anîn urma. Personaje cu identitate fictiva, dintre care se detaseaza perechea deîndragostiti Vinicius si Ligia, intraîntr-o intriga arborescenta si palpitantaîn care se amesteca fi guri si episoade certifi cate de istorie: scriitorul Petronius, confi dentul si sfatuitorul sângerosului Nero, aparitie esentialaîn roman, dar si apostolii Petru si Pavel, figuri biblice cu rol crucialîn convertirea pagânului Vinicius la crestinism.

Sienkiewicz dramatizeaza aiciîntâlnirea dintre doua lumi, unaîn agonie, altaîn zorii existentei. Roma careîsi traieste amurgul lafaindu-seîn fastul imperial regizat la curtea lui Nero e pusa fataîn fata cu austeritatea si simplitatea dupa careîsi duc viata primele comunitati de crestini, ale caror valoriîncep sa câstige din ceîn ce mai multi adepti, dispusi sa-si riste nu doar statutul, ci viata chiar, convertindu-se la noua religie.

Pentru a reda cât mai fi del atmosfera plina de contradictii si tensiuni din vremea lui Nero, Sienkiewicz, carturar cu studii umaniste solide si cu o mare dragoste pentru limba latina, s-a documentat consultând Analele lui Tacit, dar si adastândîndelung asupra locurilor pe care le descrieîn carte,în timpul unor incursiuni prelungiteîn Roma. Titlul romanului trimite laîntrebarea pe care sfântul Petru i-ar fi pus-o lui Isusîntr-unul dintre viseleîn care Mântuitorul i s-ar fi aratat, imediat dupa ce apostolul fugise din Roma, ca sa scape de valul persecutiilor care se abatusera asupra crestinilor.„Quo vadis, domine?“ eraîntrebarea completa, adica„ Unde te duci, Doamne?“.„Merg la Roma, sa fi u din nou crucifi cat“, a venit raspunsul Mântuitorului, raspuns care l-a facut pe Sfântul Petru sa seîntoarcaîn orasulîn care crestinii erau martirizati si saîmparta aceeasi soarta.

Mesajul optimist siîncredereaîn nobletea unor valori capabile sa schimbe ordinea lumii a fost, la vremea aparitiei cartii lui Sienkiewicz,îmbratisat de oîntreaga Europa,înca neflagelata de valul ororilor celor doua conflagratii mondiale. Dupa Primul Razboi Mondial, romanul polonezului aclamat cu aniîn urma de milioane de cititori, a intratîntr-un con de umbra, darîncarcatura emotionala a povestii a fost redescoperita de generatiile urmatoare, ca un supliment necesar deîncredere ca binele poate totusi sa triumfe.

352 pagini
Anul aparitiei:2009

Titluri de aceiași autori