Reconstructia sistemului de relatii educationale in contextul educatiei timpurii

Reconstructia sistemului de relatii educationale in contextul educatiei timpurii
-10%
Anul publicării: 2013
Categoria: Psihofilozofie
53,10 lei
59,00 lei (-10%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 3 - 4 zile lucratoare

DESCRIERE

CUPRINS

Mulţumiri 15

Introducere 17

Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii

CAPITOLUL 1. RELAŢIILE EDUCAŢIONALEÎN EDUCAŢIA TIMPURIE.

REPERE TEORETICE 29

1.1. Relaţiile educaţionaleşi dinamica lor la vârstele timpuriiîn familieşi grădiniţă 29

1.1.1. Delimitări conceptuale 29

1.1.2. Tipologia relaţiilor educaţionaleîn spaţiul preşcolar 33

1.1.3. Formarea relaţiilorîn copilăria timpurie - cercetări, studii, rezultate 38

1.1.3 .1.Caracteristicile relaţiilor 38

1.1.3.2. Copiiiîn cursa socializării 40

1.1.4. Contribuţiile relaţiilor cu ceilalţi la dezvoltare 44

1.1.5. Relaţiile educaţionale - de la condiţie a sănătăţii copiilor la principiu didactic 49

1.2. Socializarea emoţiilorîn copilărie. Teoretizări contemporane 52

1.2.1. Dezvoltarea sistemului emoţionalşi a ataşamentului la copil.. 52

1.2.1.1. Teorii clasiceşi recente despre emoţii 52

1.2.1.2. De la revoluţia cognitivă la revoluţia emoţională 55

1.2.1.3. Dezvoltarea emoţiilor, competenţa emoţionalăşi ataşamentulîn copilăria timpurie 57

1.2.1.4. Inteligenţa emoţionalăîn educaţia copiilor. 62

1.2.2. Socializarea emoţiilor. Experienţe timpurii 65

1.2.2.1. Influenţa tipului de ataşament asupra procesului de socializare a emoţiilor - modele

explicative 65

1.2.2.2. Exprimarea emoţiilorîn copilăria timpurie - influenţe socializatoare 67

1.2.2.3. Interpretarea semnificaţiilor emoţiilorîn copilăria timpurie 69

1.2.3. Promovarea stării de bine a copiilor. Politici, practicişi orientări actuale 71

1.2.3.1. Starea de bine a copilului - concept central al educaţiei timpurii 71

1.2.3.2. Nevoile copilului pentru o dezvoltare sănătoasă - condiţie pentru

asigurarea stării lui de bine 73

1.3. Educaţia timpurie - semnificaţiişi implicaţii actuale 80

5

Alina Georgeta Mag

1.3.1. Analiza conceptuluişi domeniului educaţiei timpurii 80

1.3.2. Fundamente teoreticeşi repere practice 82

1.3.3. Perspective actuale asupra educaţiei timpurii 90

1.3.4. Standarde de dezvoltare la vârstele timpurii 95

1.3.5. Psihologia copilului de azi - atitudini contemporane 98

1.3.6. Impactul cercetărilor recente din psihologia dezvoltării copilului asupra

educaţiei timpurii 106

CAPITOLUL II. FORMAREA CADRELOR DIDACTICEÎN EDUCAŢIA TIMPURIE.

TENDINŢE, PROBLEME CRITICE, NEVOI DE DEZVOLTARE 110

2.1. Orientări actualeîn formarea continuă a cadrelor didactice din domeniul

educaţiei timpurii 110

2.1.1. Formarea cadrelor didacticeîn educaţia timpurie pe plan mondialşi naţional 110

2.1.2. Competenţele necesare cadrelor didacticeîn contextul actual al educaţiei timpurii 114

2.2. Probleme criticeîn domeniul formării profesionaleîn educaţia timpurie 121

2.2.1. Realităţi contemporane româneştiîn educaţia timpurie 121

2.2.2. Consideraţii asupra modelului românesc de relaţionareîn domeniul educaţiei copiilor ..... 125 2.2.3. Legitimitatea inovării sistemului de formare profesională a cadrelor didactice

din educaţia timpurie 127

2.3. Nevoi de dezvoltare/formareîn educaţia timpurie 136

2.3.1. De la analiza nevoilor la programul de formare 136

2.3.1.1. Interpretarea informaţiilorşi identificarea nevoilor de formare 141

2.3.1.2. Raportul formatorului - constatărişi reflecţii 142

CAPITOLUL III. UN PROGRAM DE FORMARE:"RELAŢIILE

EDUCAŢIONALEŞI POTENŢIALUL LOR PENTRU EDUCAŢIA PREŞCOLARĂ" .... 148

3.1. Etapele introducerii noului program de formare 148

3.2. Proiectarea programului de formare"Relaţiile educaţionaleşi potenţialul lor

pentru educaţia preşcolară" 152

3.2.1. Structura programului de formare - fundament pentru dezvoltarea unui cadru

experimental de construire a relaţiilor educaţionale 152

3.2.1.1. Planul- cadru de formare 152

6

Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii

3.2.1.2. Teorii educaţionale, dovezi empiriceşi practici educaţionale care au stat la baza

dezvoltării programului 155

3.2.2. Curriculum-ul programului 158

CAPITOLUL IV. ABORDAREA EXPERIMENTALĂ A

RELAŢIILOR EDUCAŢIONALE 173

4.1. Motivaţia cercetării experimentale 173

4.2. Caracterul cercetării propuse 176

4.3. Obiectiveleşi ipotezele cercetării experimentale 180

4.4. Designul cercetării experimentale 182

4.4.1. Descrierea variabilelor 182

4.4.2. Eşantionul utilizat 183

4.4.3. Fundamente conceptualeşi metodologice ale cercetării 184

4.4.3.1. Operaţionalizarea conceptelor - suport ale investigaţiei experimentale 184

4.4.3.2. Metode de colectare, analizăşi interpretare a datelor 190

4.4.3.3.Crearea unor instrumente de investigaţie adecvate temei 198

4.4.4. Strategia de verificareşi evaluare a rezultatelor 211

4.4.5. Resursele necesare cercetării 215

4.5. Etapele distincte ale derulării cercetării experimentale 217

4.5.1. Instrumentele de investigaţie 220

4.5.2. Direcţii de acţiune ale demersului experimental 222

CAPITOLUL V. PRELUCRAREAŞI INTERPRETAREA REZULTATELOR

CERCETĂRII 225

5.1. Rezultate ale etapei pre- test 225

5.1.1. Prezentarea datelor privind percepţia copiilor asupra stării lor de bineîn grădiniţă 23 O

5.1.2. Prezentarea datelor privind performanţele copiilor 236

5.1.3. Prezentarea datelor privind frecvenţa conduitelor deviante ale copiilor 242

5.1.4. Prezentarea datelor culese de la părinţi 245

5.1.5. Prezentarea datelor culese de la cadrele didactice: tipologii de relaţionare,

percepţii asupra potenţialului relaţiilor educaţionale 248

5.2. Rezultate ale etapei experimentale 258

7

Alina Georgeta Mag

5 .2.1.Rezultate ale intervenţiei pedagogice 258

5.2.1.1. Date privind percepţia copiilor asupra stării lor de bine pe parcursul intervenţiei 258

5.2.1.2. Analiza derulării etapei de intervenţie 265

5.2.1.3. Filmările videoşi observarea relaţiilor educaţionale 268

5.2.2. Analiza jurnalelor deschise 271

5.2.2.1. Analiza jurnalelor deschise ale copiilor 271

5.2.2.2. Analiza jurnalelor deschise ale părinţilor 274

5.2.2.3. Analiza jurnalelor deschise ale cadrelor didactice 278

5.3. Rezultate ale etapei post-test 284

5.3.1.Date privind starea de bine a copiilor 284

5.3.2. Date privind performanţele copiilor la final de program 286

5.3.3. Situaţia conduitelor deviante 290

5.3.4. Date privind performanţele relaţionaleşi percepţiile asupra potenţialului relaţiilor

educaţionale ale cadrelor didactice 294

5.3.5. Evaluarea programului de către părinţi 302

5.3.6. Analize corelaţionaleşi interpretarea rezultatelor 306

5.3.7. Testarea semnificaţiei diferenţelor dintre frecvenţe 330

5.4. Rezultate ale etapei re-test 335

5.4. 1. Consideraţii ale copiilor, părinţilorşi cadrelor didactice 335

5.4.2. Problemele etice ale participării copiilorîn cercetare 340

5.5. Evaluarea proiectuluişi programului de formare 343

5.6. Impactul programului de formare 355

5.6.1. Analiza de impact asupra copiilor 356

5.6.2. Analiza de impact asupra părinţilor 360

5.6.3. Analiza de impact asupra cadrelor didactice 363

5.7. Studii de caz - rezultate ale aplicării instrumentului de evaluare a competenţelor

de relaţionare ale cadrelor didactice 366

5.8. Stimularea controlului emoţiilorîn grădiniţă 375

6. CONCLUZII 379

6.1. Potenţialul educaţionalşi valoric al programului de formare 379

8

Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii

6.2. Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionale - o perspectivă necesarăîn sistemul de

educaţie timpurie din România 383

6.3. Direcţii de continuare a cercetării 389

7. ANEXE 392

Anexa 1. Plan de management al proiectului de cercetarei graficul Gantt 392

Anexa 2 - Instrumente din etapa analizei de nevoi 395

Anexa 3 - Instrumente utilizate pe parcursul programului de formare 402

Anexa 4 - Instrument de evaluare a competenţelor de relaţionare a cadrelor didactice

din educaţia timpurie 405

Anexa 5 - Teste sceening utilizate din cadrul Platformei de Evaluare PEDa 422

Anexa 6. Surse de informareşi evaluare a impactului programului 433

8. BIBLIOGRAFIE 441



Data aparitiei: 10-2013
Pagini: 446

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.259 sec