Soarecele si Bursucii. Comunicare psiho-sociala acasa si la scoala

Soarecele si Bursucii. Comunicare psiho-sociala acasa si la scoala
-15%
Editura:
Anul publicării: 2014
Categoria: Carti cu imagini
5,10 lei
6,00 lei (-15%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 3 - 4 zile lucratoare

DESCRIERE

Povestile, stim asta de acum, ne ajuta sa ne vindecam, copii si adulti deopotriva. Ele ne permit sa deznodam contradictiile, sa reparam situatiile traite sau sa ne vindecam ranile din trecutul sau prezentul nostru. Prin intermediul acestor istorioare, cititorul va face trecerea de la personajele implicate la propria persoana, gasind astfel rezolvarea la unele situatii dificile din viata de zi cu zi.

Povestea Soarecele si bursucii ne aduce pe taramul delicat si sensibil al adoptiei (dublat in multe situatii de povara abandonului). In cazul nostru, chiar daca soricelul nu a fost victima unui abandon, el traieste ruperea de propria lui familie ca atare. Nu intelege de unde vine, nu se recunoaste in cerintele si asteptarile parintilor adoptivi, iar acest lucru il transmite prin diversele comportamente pe care bursucii nu le inteleg. Curiozitatea soricelului nu e nesanatoasa, ci dimportiva, ea este un mijloc extrem de abil pe care acesta il creeaza la nivel subconstient pentru a-si determina parintii sa gaseasca o solutie la intrebarile lui. Soricelul ajunge chiar sa-si puna oarecum viata in pericol, prin comportamente extreme, pentru a restabili un dialog cu parintii lui si a regasi iubirea pe care o astepta.

In aceasta povestioara rolul parintilor este fundamental, ei trec prin diferite probe inainte de a ajunge sa descopere ca singura varianta pentru a restabili un dialog cu copilul lor este sa-i vorbeasca deschis, sincer, pozitionandu-se constient in rolurile lor.

Intr-un demers terapeutic cu copiii, aceasta poveste poate fi acompaniata de tehnica desenului (copilul sa deseneze un paragraf care l-a marcat) sau a terapiei prin vizualizare externa (simbolizarea personajelor prin obiecte si interpretarea relationala a situatiilor).

„Povestea este conceputa pentru a fi citita de catre copil, sub supravegherea sau impreuna cu adultul. Acest lucru asigura o receptare optima a mesajului de catre copil. Va sugerez sa cititi intreaga povestire, inainte de a incepe o discutie pe marginea ei. La finalul povestii, asteptati intrebarile pe care copilul le poate avea, inainte de a le pune pe ale dumneavoastra.

Fara a fi specialist in pedagogia comunicarii, parintele sau adultul care acompaniaza copilul in lectura acestei carti va gasi o cale simpla si eficace de a ajunge la trairile profunde ale copilului. El va reusi, astfel, sa intretina vie relatia care-i leaga, alimentand-o cu o comunicare pozitiva.“ (Antonia Noël, Consultant in Comunicare Relationala, Formator ESPERE®)

Antonia Noël este consultant in comunicare, formator specializat in educarea adultilor si a copiilor prin Metoda ESPERE®. Ea sustine conferinte si seminarii pe tema comunicarii si a relatiilor interumane, prin care ii ajuta pe oameni sa comunice mai bine. O parte din activitatea sa este concentrata intr-o serie de emisiuni televizate, in care autoarea ofera o abordare practica a psihologiei relatiilor interumane (relatiile de cuplu, relatia parinte-copil, relatiile profesionale).

Promotoare a unei educatii bazate pe comunicarea relationala in mediul familiar si scolar, Antonia consiliaza parintii si cadrele didactice in procesul de educatie continua a copiilor.

Prin seria Comunicare psiho-sociala acasa si la scoala autoarea isi propune o abordare a universului emotional cu care ne confruntam fiecare dintre noi. Povestile, cu scop terapeutic si relational, pot fi tot atatea lectii de viata, de la varsta scolara pana cand devenim oameni Mari.

„Povestea este conceputa pentru a fi citita de catre copil, sub supravegherea sau impreuna cu adultul. Acest lucru asigura o receptare optima a mesajului de catre copil. Va sugerez sa cititi intreaga povestire, inainte de a incepe o discutie pe marginea ei. La finalul povestii, asteptati intrebarile pe care copilul le poate avea, inainte de a le pune pe ale dumneavoastra. La intrebarile adresate e bine sa reformulati, astfel incat cel mic sa-si poata gasi singur raspunsul.

Fara a fi specialist in pedagogia comunicarii, parintele sau adultul care acompaniaza copilul in lectura acestei carti va gasi o cale simpla si eficace de a ajunge la trairile profunde ale copilului. El va reusi, astfel, sa intretina vie relatia care-i leaga, alimentand-o cu o comunicare pozitiva.“ (Antonia Noël, Consultant in Comunicare Relationala, Formator ESPERE®) 

Responsabilizarea– Regula de igiena relationala a Metodei ESPERE®

Responsabilizarea este un concept al Metodei ESPERE®, care sta la baza procesului de comunicare. Nu putem, in general, comunica in mod real si autentic daca nu suntem constienti si responsabili de rolul nostru in relatiile pe care le stabilim cu ceilalti. O fiinta umana va parcurge asadar diferite etape pentru a deveni responsabila intr-o relatie.

Primul pas in ingrijirea unei relatii cu celalalt si in procesul responsabilizarii din punct de vedere al unei comunicari relationale este acela de a vorbi celuilalt, cu un eu personalizat. Asadar, nu vorbesc despre celalalt, ci cu celalalt, iar daca imi exprim punctul de vedere o fac vorbind la persoana a l-a singular.

Practicand responsabilizarea zi de zi, vom dobandi cu siguranta relatii mai autentice, mai sanatoase si mai constructive, cu fiecare dintre cei apropiati noua!

Nr. de pagini: 32
Anul aparitiei: 2014

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.154 sec