Tehnologia informatiei cu aplicatii in sistemul de invatamant superior din domeniul economic

Tehnologia informatiei cu aplicatii in sistemul de invatamant superior din domeniul economic
-10%
Anul publicării: 2013
31,50 lei
35,00 lei (-10%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 3 - 4 zile lucratoare

DESCRIERE

Teza de doctorat Tehnologia informatiei cu aplicatii in sistemul de invatamant superior din domeniul economic este orientata catre dezvoltarea unor solutii de instruire asistata, fundamentate pe tendintele actuale inregistrate in domeniu, dintre care se evidentiaza asigurarea mediului colaborativ pentru elaborarea si implementarea programelor de instruire asistata. In acest context, sunt analizate optiunile privind dezvoltarea platformelor software specifice invatamantului superior economic, prin utilizarea tehnologiilor Web.

Demersul propus implica asigurarea functionalitatilor corespunzatoare stadiului actual si tendintelor de dezvoltare ale instrumentelor tehnologiei informatiei, destinate asigurarii unui nivel optim de functionare si interactiune in cadrul comunitatilor de dezvoltatori ai serviciilor de instruire, pe de o parte si ale celor de utilizatori ai acestor servicii, pe de alta parte.

Obiectivul general al cercetarii doctorale il reprezinta propunerea si elaborarea unui model functional adecvat dezvoltarii programelor de instruire asistata unitare si consistente. In acest context sunt cercetate instrumentele necesare sustinerii demersului educational pentru crearea componentelor destinate transmiterii cunostintelor si evaluarii si utilizarea acestora intr-un cadru colaborativ, prin valorificarea celor mai recente realizari din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor.

Dimensiunea colaborativa, atat pentru procesul de creare de continut cat si pentru activitatea de instruire, este nemijlocit legata de accentuarea dimensiunii sociale a proceselor de instruire, particularitate evidentiata de aparitia si extinderea accelerata a unor medii virtuale de socializare cu suport informatic adecvat.

CUPRINS

INTRODUCERE 9

1. STADIUL ACTUAL AL CUNOASTERII IN DOMENIUL

TEHNOLOGIEI INFORMATIEI 17

1.1. Delimitari conceptuale in domeniul tehnologiei informatiei 17

1.2. Evolutia tehnologiei informatiei 21

1.3. Tehnologia informatiei - suport pentru dezvoltarea sistemului

informatic global 28

1.4. Domenii de aplicabilitate a tehnologiei informatiei 36

1.5. Concluzii partiale si contributii personale .42

2. UTILIZAREA TEHNOLOGIEI INFORMATIEI IN

INVATAMANTUL SUPERIOR 44

2.1. Sistemul de invatamant superior din Romania .44

2.2. Programe europene pentru invatamantul superior .48

2.3. Dezvoltarea conceptuala a domeniului instruirii 57

2.3.1. Extinderea invatamantului traditionaL.. 58

2.3.2. Evolutia sistemelor de instruire asistata 60

2.4. Dezvoltarea tehnologiilor suport pentru instruirea asistata 62

2.4.1. Instruirea asistata prin intermediul sistemului de videoconferinta 62

2.4.2. Utilizarea Web-ului ca suport pentru instruirea asistata 66

2.4.3. Directii de dezvoltare ale mediului Web 72

2.4.4. Medii virtuale utilizate in instruire 77

2.5. Concluzii partiale si contributii personale 79

3. SISTEME DE INSTRUIRE ASISTATA - STANDARDE,

ARHITECTURI, ANALIZA SI PROIECTARE 81

3.1. Obiective si cerinte ale sistemelor de instruire asistata 81

3.1.1. Caracteristici generale ale sistemelor de instruire asistata 83

5

Alina - Mihaela ION

3.1.2. Caracteristici de calitate ale sistemelor de instruire asistata 85

3.2. Aplicatii ale sistemelor destinate instruirii 86

3.3. Conversia cunoasterii prin comunicarea didactica 90

3.4. Premisele dezvoltarii sistemelor de instruire asistata in

contextul Societatii Constiintei 96

3.5. Standarde ale sistemelor de instruire 100

3.6. Arhitecturi ale sistemele de instruire 103

3.7. Analiza si proiectarea sistemelor de instruire 106

3.8. Concluzii partiale si contributii personale 119

4. ALTERNATIVE SI SOLUTII DE DEZVOLTARE A

SISTEMELOR DE INSTRUIRE ASISTATA 122

4.1. Abordari in dezvoltarea functionalitati lor sistemelor de

instruire asistata 122

4.1.1. Activitati colaborative asistate de calculator 122

4.1.2. Clasificarea tipurilor de instruire asistata in functie de variabilele

timp si spatiu 128

4.2. Solutii software utilizate in instruirea asistata 132

4.3. Sisteme de management al invatarii 133

4.4. Sisteme de management al continutului 141

4.5. Caracteristicile esentiale ale unui sistem destinat invatamantului

superior economic 147

4.6. Instruirea asistata prin intermediul dispozitivelor mobile 152

4.7. Concluzii partiale si contributii personale 156

5. DEZVOLTAREA DE CONTINUT SI EVALUAREA IN

INSTRUIREA ASISTATA 158

5.1. Etapele dezvoltarii continuturi lor in instruirea asistata 158

5.2. Tehnologii pentru creare de continut.. 167

5.3. Crearea colaborativa de continut 170

5.4. Obiecte educationale 174

5.5. Tehnologia didactica courseware 178

5.6. Evaluarea in sistemele de instruire asistata 188

5.6.1. Rolul evaluarii in sistemele de instruire 188

5.6.2. Forme de evaluare 190

5.6.3. Solutii de realizare a e-evaluarii 193

5.6.4. Evaluarea adaptiva in instruirea asistata 196

5.7. Concluzii si contributii personale 200

6. PLATFORMA EDUCATIONALA WWW.IT.ASE.ROIFR 202

6.1. Realizarea unei platforme colaborative integrate 202

6.2. Solutia software pentru implementare 206

6.3. Descrierea modelului functional 213

6

Tehnologia informatiei cu aplicatii in sistemul de invatamant superior din domeniul economic

6.3.1. Interfata aplicatiei pentru categoria student autentificat.. 213

6.3.2. Interfata aplicatiei pentru instructor. 224

6.3.3. Interfata administratorului 226

6.4. Caracteristici tehnice ale platformei educationale 233

6.5. Concluzii partiale si contributii personale 238

7. CONCLUZII SI DIRECTII DE CONTINUARE A

CERCETARII 240

7.1. Concluzii generale 240

7.2. Contributii personale 241

7.3. Directii viitoare de cercetare 250

BIBLIOGRAFIE 251

ANEXE 267

ANEXA 1- ANEXA 2 - ANEXA 3 - ANEXA 4 - ANEXA 5 - ANEXA 6 - ANEXA 7- ANEXA 8 - ANEXA9-

Index de termeni 267

Lista de acronime 270

Lista de figuri 273

Lista de tabele 277

Lista de variabile 278

Proiectarea structurii interfetelor 279

Structura Campusului Virtual 284

Tarile din Uniunea Europeana 286

Spatiul European al Invatamantului Superior 287



Data aparitiei: 09-2013
Pagini: 288

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.205 sec