?
*
1 2 3 4 5
?
*
?

Grimus - Salman Rushdie. Traducere din limba engleza si note de Daniela Rogobete Grimus (1975), romanul de debut al lui Salman Rushdie, prezinta povestea lui Vultur‑in‑Zbor, un amerindian devenit nemuritor, care – dupa secole intregi de peregrinari prin lume – ajunge intr‑un loc misterios numit insula Calf, unde spera sa gaseasca o cale de a imbatrini. O carte bogata in referinte culturale, Grimus este, in acelasi timp, o aventura initiatica plina de personaje stranii si trasnite, inzestrata cu farmecul basmelor clasice. La nivel formal, textul se prezinta ca un dialog neintrerupt si adeseori ironic cu autori celebri si opere fundamentale ale literaturii universale, printre care se numara Divina Comedie, Hamlet, Furtuna, Robinson Crusoe, Muntele vrajit, dar si faimosul poem sufist Graiul pasarilor. „Grimus este unul dintre acele romane despre care se spune ca sint prea bune pentru a fi descrise drept fantastice, desi infatiseaza alte universuri, lumi paralele, creaturi fabuloase... O carte care merita citita si recitita: inteligenta, amuzanta, cu un mesaj profund si, mai presus de orice, de o valoare literara indiscutabila.” (Los Angeles Times) „O combinatie de fantezie si basm, trecut si viitor, antic si contemporan... Grimus este o alternativa la existenta pe care o cunoastem si la societatea in care traim, un roman cutremurator si emotionant.” (Financial Times)

Titluri de aceiași autori

Created in 0.1065 sec