Textul review-ului, vorbiți la obiect, oferiți câte mai multe detalii.
?
Acordați o notă produsului (în funcție de caracteristici, raport preț/calitate, etc.): de la cinci stele, dacă sunteți foarte mulțumit, până la o stea, dacă sunteți foarte nemulțumit.
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

Cand a aparut, in 2007, Thocomerius–Negru Voda, „problema cumana“ era apanajul exclusiv al specialistilor: istorici, lingvisti si arheologi. Ei cunosteau adevarul, sau parti din adevar, si anume ca geneza statelor feudale romanesti, ca a tuturor statelor aparute dupa marile valuri migratoare, se datoreaza – pentru ca asa este istoria, le da o sansa celor nou-veniti – barbarilor, in cazul nostru, pecenegilor, dar mai ales cumanilor.

Greu de admis, chiar printre istoricii romani cu buna reputatie de vreun secol incoace, ca in rand cu stramosii nostri atat de nobili– dacii si romanii– stau si niste asiatici neslefuiti de civilizatia occidentala. Si mai greu de admis printre aparatorii indarjiti ai originilor pure, mai ales cand acestia se nutrisera cu istoria triumfalista din ultimele decenii ale secolului XX– sau chiar o ticluisera. Pe cat a fost de curajoasa cartea lui Neagu Djuvara, pe cat a fost de erudita si de animata de o abordare comparatista, pe atat de vehemente si uneori lipsite de eleganta au fost criticile care s-au abatut asupra ei si asupra autorului ei. Au urmat raspunsurile, cum era si firesc pentru urmasul unor polemisti de mare talent. Iar raspunsurile date„neprietenilor lui Negru Voda“ au fost necrutatoare, dar splendide.

Cu aceasta editie,„Dosarul Thocomerius“, care va fi cu siguranta pomenit ca un exemplu de polemica aprinsa in cultura romana, e oferit cititorului in integralitatea sa, cuprinzand si cartea care a declansat asa-zisul scandal, si pe cea in care s-au adunat replicile. Contine, in plus, 40 de pagini de ilustratii– fotografii, reproduceri de arta monumentala si reconstituiri istorice– adunate cu o admirabila intelegere a istoriei de Radu Oltean.

Nr. de pagini: 340
Anul aparitiei: 2015

Created in 0.0780 sec