?
*
1 2 3 4 5
?
*
?

Trei intr-o barca. Prezentare - Trei intr-o barca. Treiîntr-o barca este, indiscutabil, capodopera lui Jerome K. Jerome (1859-1927): este cartea care l-a facut faimos si cea pe care niciuna din câte a mai scris n-a egalat-o. Dupa ce romanul a aparutîn Anglia, nu numai ca a ajuns imediat subiectul numarul unuîn discutiile literare din Londra, darîn primii 20 de ani dupa publicare s-a vândut peste totîn lumeîntr-un milion de exemplare, ceea ce, pentru piata de carte a acelor ani este impresionant. Mai mult, daca e sa dam crezare povestilor care leaga acest roman de timpurile lui, sedusi de voiajul pe Tamisa (prilej pentru o sarja de replici scaparator-ilariante) cititorii au lasat cartea si au crescut simtitor traficul pe celebrul fluviu londonez.

Înainte sa dea lovitura cu Treiîntr-o barca, Jerome K. Jerome a dus o viataîncercata si prea putin asezata. Dupa decesul tatalui, nenorocire care a aruncat familiaîn saracie lucie, a fost nevoit sa paraseasca scoala cândînca nuîmplinise 14 ani si sa-si gaseasca de lucru, cât sa ramâna pe linia de plutire. A schimbat o multime de slujbe marunte, trei ani a lucrat din greu la caile ferate din Londra, dar la 18 ani a gasit oîndeletnicire daca nu mai profitabila,în orice caz mai placuta. A intratîntr-o trupa de teatru, iar viata de actor si-a povestit-oîntr-un volum autobiografic, On the Stage and Off, publicatîn 1885. Un an mai târziu a scos Idle Thoughts of an Idle Fellow, un tratat spumos despre deliciile trândaviei, dar succesul a venit abiaîn 1889, când a aparut Treiîntr-o barca.

Timpul si succesul au fost de partea lui dupa aparitia acestui roman si a avut ragaz sa lucreze la alte carti–dintre cele mai savuroase sunt Trei pe o bicicleta sau Arta de a nu scrie un roman, titlu deja inclusîn Colectia Cotidianul Literatura– careînsa n-au atins niciodata popularitatea primului sau bestseller. A calatorit foarte mult,în America, Rusia, Germania sau Italia, de placere dar si pentru a tine prelegeri. Rudiard Kipling si Arthur Conan Doyle i-au fost prieteni apropiati si alaturi de ei ramâne ca unul dintre cei mai pretuiti, iubiti si influenti umoristi englezi. Autobiografia târzie, My Life and Times (1926), spune povestea unui omîncercat de viata care, având de partea lui umorul, inteligenta si perseverenta, a câstigat-o treptat de partea lui.,

Anul aparitiei: 2009
Nr. pag: 208

Titluri de aceiași autori