Programare Windows cu C#

Programare Windows cu C#
-15%
Editura:
Pagini: 1144
91,72 lei
107,91 lei (-15%)
Promoția expiră la 31.12.2016
Disponibilitate: stoc epuizat
stoc epuizat

DESCRIERE

Autorul despre carte

Aceasta carte va arata cum sa scrieti programe care ruleaza sub Microsoft Windows. Exista mai multe cai prin care puteti scrie asemenea programe. In aceasta carte utilizez noul limbaj de programare orientat spre obiecte C# (pronuntat C sharp - in traducere literala C diez) si o biblioteca moderna de clase numita Windows Forms. Biblioteca de clase Windows Forms face parte din Microsoft .NET (punct net) Framework anuntata in vara anului 2000 si lansata pe piata aproximativ un an si jumatate mai tarziu.

Microsoft .NET Framework este o colectie cuprinzatoare de clase, care furnizeaza programatorilor aproape tot ce le trebuie pentru a scrie aplicatii pentru Internet, Web si Windows. . NET se adreseaza cu predilectie domeniului programarii pentru Web. Aceasta carte prezinta cealalta parte a mediului .NET. Utilizati Windows Forms pentru a scrie aplicatii traditionale, autonome, pentru Windows (ceea ce in prezent se numeste uneori aplicatie client) sau programe de interfata pentru aplicatii distribuite.

Windows Forms asigura aproape tot ce va trebuie pentru a scrie aplicatii Windows complet echipate. Marea omisiune o reprezinta suportul pentru multimedia. Nu exista nici macar o functie Windows Forms care sa emita un semnal sonor prin difuzorul calculatorului! Am fost tentat sa scriu singur clase multimedia, dar m-am oprit gandindu-ma (logic, presupun) ca urmatoarea versiune de Windows Forms va include suport multimedia flexibil, performant si usor de utilizat.

Clasele definite in .NET Framework sunt neutre fata de limbaj. Microsoft a lansat noi versiuni de C++ si Visual Basic, care pot utiliza aceste clase, precum si noul limbaj de programare C#. Alti producatori de limbaje isi adapteaza limbajele pentru a putea utiliza clasele .NET. Aceste noi compilatoare (fie optionale, fie prestabilite) convertesc codul sursa intr-un limbaj intermediar intr-un fisier .exe. In timpul executiei, este compilata varianta scrisa in limbajul intermediar intr-un cod-masina corespunzator microprocesorului. Astfel, .NET Framework este potential independent de platforma.

In aceasta carte am ales sa folosesc C# deoarece C# si .NET au fost create, intr-un mod cat se poate de concret, unul pentru altul. Datorita aspectului neutralitatii fata de limbaj al mediului .NET Framework puteti utiliza aceasta carte pentru a invata sa scrieti aplicatii Windows Forms folosind alte limbaje .NET.

Cuprins

Introducere

1 "Consolati-va"

Versiunea C#

Analiza unui program

Spatii de nume in C#

Metodele de intrare/iesire ale clasei Console

Tipuri de date in C#

Expresii si operatori

Conditii si iteratii

Saltul la obiecte

Programarea conform limbajului C#

Metode statice

Tratarea exceptiilor

Generarea exceptiilor

Obtinerea si stabilirea proprietatilor

Constructori

Instante si mostenire

Imaginea de ansamblu

Conventii legate de denumire

Dincolo de consola

2 Bun gasit, Windows Forms

Caseta de mesaj

Formularul

Afisarea formularului

Este o aplicatie si noi vrem s-o rulam

Variatii pe o tema

Proprietatile clasei Form

Intrare condusa prin evenimente

Tratarea evenimentului Paint

Afisarea textului

Evenimentul Paint este deosebit!

Mai multe formulare, mai multe metode de tratare

Mostenirea formularelor

Metoda OnPaint

Aici este locul functiei Main?

Evenimente si metode "On"

3 Structuri de baza

Clase si structuri

Puncte de coordonate bidimensionale

Tablouri de puncte

Structura Size

Versiunile tipului de date in virgula mobila

Un dreptunghi este combinatia dintre o structura Point
si una Size

Proprietati si metode ale structurii Rectangle

Un formular dimensionat atent

Formularul si zona client

Conversii de puncte

Structura Color

Cele 141 nume de culori

Penite si pensule

Culori de sistem

Culorile cunoscute

Ce sa utilizati?

Sa intelegem redesenarile

Centrarea textului Hello World

Masurarea sirului

Text intr-un dreptunghi

4 Un exercitiu de introducere a textului

Informatii despre sistem

Spatierea randurilor de text

Valori de proprietate

Dispunerea pe coloane

Orice este un obiect

Afisarea informatiilor despre sistem

Aplicatiile Windows Forms si barele de derulare

Derularea unui element de control panel

Mostenirea clasei ScrollableControl

Derulare fara elemente de control

Numere adevarate

Sa pastram prospetimea

Nu realizati programe in stare bruta

O privire in viitor

5 Linii drepte, curbe si umpleri de suprafete

Cum sa obtineti un obiect grafic

Penitele, pe scurt

Linii drepte

O prezentare introductiva a tiparirii

Proprietati si stare

Dezimtuirea

Mai multe linii interconectate

Curbe si ecuatii cu parametru

Omniprezentul dreptunghi

Poligoane oarecare

Elipse mai simple

Arce si diagrame circulare

Umplerea dreptunghiurilor, elipselor si diagramelor circulare

Redus-cu-1

Poligoane si modul de umplere

6 Interceptarea intrarilor de la tastatura

Ignorarea tastaturii

Cine detine controlul?

Taste si caractere

Apasari si eliberari de taste

Enumerarea Keys

Testarea tastelor modificatoare

Testarea practica

O interfata cu tastatura pentru SysInfo

KeyPress pentru caractere

Caractere de control

Examinarea tastelor

Invocarea functiilor Windows API

Tratarea intrarilor de la tastatura pentru limbi straine

Controlul intrarii

Lipsa cursorului de text

Problemele tastarii de la dreapta-la-stanga

7 Pagini si transformari

Independenta de dispozitiv prin intermediul textului

Cat de mult inseamna aceasta in bani adevarati?

Ce se intampla in cazul imprimantei?

Conversii manuale

Unitati de pagina si scara paginii

Latimi de penita

Transformari de pagina

Salvarea starii clasei Graphics

Dimensiuni metrice

Coordonate arbitrare

Ce nu puteti face

Bun gasit, transformare universala

Imaginea de ansamblu

Transformari liniare

Prezentarea matricelor

Clasa Matrix

Forfecare si forfecare egala

Combinarea transformarilor

8 "Imblanzirea" mouse-ului

Partea nevazuta a mouse-ului

Ignorarea mouse-ului

Cateva definitii scurte

Informatii despre mouse

Rotita mouse-ului

Cele patru evenimente de baza ale mouse-ului

Sa "facem roata"

Miscarea mouse-ului

Urmarirea si capturarea mouse-ului

Aventurile urmaririi

Generalizarea codului prin intermediul interfetelor

Clic si dublu clic

Proprietati asociate mouse-ului

Intrare, parasire, stationare

Cursorul mouse-ului

Un exercitiu de testare a reusitelor

Adaugarea unei interfete cu tastatura

Sa punem copiii la lucru

Testarea reusitelor in cazul textului

Mazgalirea cu mouse-ul

9 Text si fonturi

Fonturi sub Windows

Despre tipuri de caractere

Inaltimi de font si spatierea randurilor

Fonturi prestabilite

Variante ale unui font

Crearea fonturilor dupa nume

O dimensiune in puncte, orice nume ar purta .

Nepotrivirea dintre unitati

Proprietati si metode ale clasei Font

Fonturi noi din FontFamily

Prezentarea metricilor de proiectare

Tablouri de familii de fonturi

Colectii de fonturi

Variante ale metodei DrawString

Text dezimtuit

Masurarea unui sir de caractere

Optiunile tipului StringFormat

Ajustarea grilei si a textului

Alinierea pe orizontala si pe verticala

Afisarea tastelor fierbinti

O decupare si o retezare

Sa incepem cu un tabulator

10 Timpul si contorul de timp

Clasa Timer

Structura DateTime

Timp local si timp universal

Numaratoarea tacturilor

Calendare in lume

O versiune lizibila

Ceas simplu specific cultural

Aspectul retro

Un ceas analogic

Un puzzle numit Jeu de Taquin

11 Imagini si structuri bitmap

Acceptarea imaginilor bitmap

Formate de fisiere bitmap

Incarcare si desenare

Informatii despre imagine

Randarea imaginilor

Incadrarea intr-un dreptunghi

Rotire si forfecare

Afisarea unei parti din imagine

Desenarea pe imagini

Mai multe despre clasa Image

Clasa Bitmap

"Hello World" cu imagine bitmap

Imaginea bitmap duplicat

Resurse binare

Animatie

Lista de imagini

Caseta de imagini

12 Butoane, etichete si derulari

Butoane si clicuri

Tastatura si mouse-ul

Probleme legate de elementele de control

In lumea butoanelor

Aspect si aliniere

Butoane cu imagini bitmap

Mai multe metode de tratare sau una singura?

Desenarea butoanelor proprii

Ancorarea

Andocarea

Copiii formularului

Z-ordine

Caseta de validare

Alternativa trei stari

Elementul de control eticheta

Opririle dupa Tab si ordinea lor

Identificarea elementelor de control

Optiunea de autoscalare

Cum utilizeaza scalarea Windows Forms Designer

Parametri creativi ai proprietatii AutoScaleBaseSize

Detaliile autoscalarii

Calculator hexazecimal

Butoane radio si casete pentru grup

Barele de derulare

Alternativa bara de urmarire

13 Curbe Bézier si alte florare

Curba Bézier in practica

Un ceas mai elegant

Curbe Bézier coliniare

Cercuri si arce cu curbe Bézier

Arta Bézier

Derivata matematica

Curba spline canonica

Derivata curbei canonice

14 Meniuri

Meniuri si elemente de meniuri

Taste de scurtatura pentru meniuri

Primul meniu

Meniuri neconventionale

Proprietatile si evenimentele clasei MenuItem

Validarea elementelor

Lucrul cu meniuri de context

Colectia de elemente de meniu

Meniul standard (propunere)

15 Cai, regiuni si decupare

O problema si solutia ei

Calea, prezentare oficiala

Crearea caii

Randarea caii

Transformari de cale

Alte modificari de cale

Decuparea cu cai

Decuparea imaginilor bitmap

Regiuni si decupare

16 Casete de dialog

Prima caseta de dialog modala

Inchiderea casetei de dialog modale

Accept si Cancel

Locatia pe ecran

Caseta About

Definirea proprietatilor in casetele de dialog

Implementarea unui buton Apply

Caseta de dialog fara mod

Casete de dialog uzuale

Alegerea fonturilor si culorilor

Utilizarea bazei de date Registry din Windows

Caseta de dialog Open File

Caseta de dialog Save File

17 Pensule si penite

Umplerea cu culori omogene

Pensule pentru hasurare

Originea randarii

Pensule pentru textura

Constructorii TextureBrush

Pensule cu gradient liniar

Pensule cu gradient de cale

Alaturarea repetata a pensulelor

Penitele pot fi pensule

Stilul liniute

Extremitati si imbinari

18 Editare, liste si sageti

Casetele de text cu o singura linie

Casete de text multilinie

Clonarea programului Notepad

Clona Notepad cu intrari/iesiri in fisier

Tot despre clona Notepad

Casete de text cu scopuri speciale

Caseta de text formatat

SfaturiInstrument

Caseta cu lista

Caseta combinata

Elemente de control sus-jos

19 Divertisment cu fonturi

Primii pasi

Text creat cu pensula

Transformari de fonturi

Text si cai

Transformari neliniare

20 Bare cu instrumente si bare de stare

Bara de stare esentiala

Bara de stare si autoderularea

Panourile barei de stare

Proprietatile clasei StatusBarPanel

Proprietatile clasei StatusBarPanel (selectie)

Asistenta meniu

Bara cu instrumente esentiala

Variante ale barelor cu instrumente

Evenimentele barei cu instrumente

Stilurile barelor cu instrumente

21 Tiparirea

Imprimantele si parametrii lor

Parametrii paginii

Definirea unui document

Tratarea evenimentelor PrintDocument

Dimensiunile paginii

Controlerul de tiparire

Utilizarea casetei de dialog Print standard

Configurarea paginii

Previzualizarea tiparirii

22 Vederea sub forma de arbore si sub forma de lista

Universul separarilor

Vederi sub forma de arbore si nodurile unui arbore

Imagini in vederi sub forma de arbore

Evenimente asociate vederii sub forma de arbore

Deplasarea de la un nod la altul

Arborele de directoare

Afisarea imaginilor

Notiuni de baza privind vederea sub forma de lista

Evenimentele asociate vederii sub forma de lista

23 Metafisiere

Incarcarea si randarea metafisierelor existente

Dimensiunile metafisierelor si randarea

Transformarea metafisierelor in imagini bitmap

Crearea noilor metafisiere

Dreptunghiul de delimitare a unui metafisier

Metafisierele si transformarile de pagina

Tipul de metafisier

Enumerarea inregistrarilor unui metafisier

24 Decupare, tragere si plasare

Articole si formate

Micuta (dar performanta) clasa Clipboard

Obtinerea obiectelor din clipboard

Formate de date din clipboard

Programe de prezentare a continutului din clipboard

Stabilirea mai multor formate pentru aceleasi date din clipboard

Tragere si plasare

Anexa "Fisiere si fluxuri

Cea mai importanta clasa de intrare/iesire cu fisiere

Proprietatile si metodele clasei FileStream

Problema legata de clasa FileStream

Alte clase de fluxuri

Citirea si scrierea textului

Operatii de intrare/iesire cu fisiere binare

Clasa Environment

Analizarea numelui fisierului si caii de acces

Clase paralele

Lucrul cu directoa¡re

Manipularea fisierelor si informatii

Anexa B"Clasa functiilor matematice

Tipuri numerice

Verificarea aparitiei unei depasiri superioare

Tipul zecimal

Valori pentru infinit in virgula mobila si valori NaN

Clasa Math

Resturi in virgula mobila

Puteri si logaritmi

Functii trigonometrice

Anexa C"Teoria sirurilor

Tipul char

Constructori si proprietati ale clasei String

Copierea sirurilor

Conversia sirurilor

Concatenarea sirurilor

Compararea sirurilor

Cautarea intr-un sir

Retezare si completare

Manipularea sirurilor

Formatarea sirurilor

Sortarea si cautarea in tablouri

Clasa StringBuilder

Index

REVIEW-URI

Rating general
5
1 review
5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stea
0
Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs
scrie un review
5
Super buna cartea. Nu degeaba l-a premiat Bill Gates pe Ch. Petzold. Pacat ca nu se gaseste in librarii.

Sisteme de operare - Cele mai comentate cărți

Programare Windows cu C#
-15%
91,72 lei
107,91 lei (-15%)

Categorii de carte

Edituri

Transport in Bucuresti

Livrare gratuita in Bucuresti

Carti pentru premii scolare

oferta_premii_scolare.jpg

ANPC

anpc_banner.jpg
Created in 0.734 sec