?
*
1 2 3 4 5
?
*
?

Cele 15 Inventiuni la doua voci reprezinta segmentul didactic al compozitiilor lui Johann Sebastian Bach, la fel ca albumele pentru Anna Magdalena si Clavecinul bine temperat. Inventiunile, desi trateaza o problema teoretica, au si un pronuntat caracter muzical. Ele au o baza solida contrapunctica, dar si o evidenta latura muzicala. Cele doua voci, cele doua teme muzicale anuntate inca din primele masuri, sunt preluate de la mana dreapta la mana stanga si invers, dezvoltandu-se si purtand greutatea melodiei inventiunilor.

Johann Sebastian Bach s-a nascut in 1685 la Eisenach si a murit in 1750 la Leipzig, remarcandu-se ca cel mai important compozitor al epocii Baroce. Majoritatea lucrarilor sale au fost compuse pentru orga sau clavecin. Pornind de la modele ca Pachelbel sau Palestrina, Bach perfectioneaza fiecare detaliu al stilului baroc, lasandu-si amprenta asupra tuturor tipurilor de compozitii. Lucrarile sale sunt studiate de toate pianistii de toate nivelurile, de la micile piese adunate intr-un album pentru sotia sa, Anna Magdalena, la diverse piese scurte pentru clavecin, mici preludii si fugi, suite, la volumele mai avansate ca, Arta fugii, Clavecinul bine temperat, Suitele franceze si engleze, Inventiunile la doua si trei voci, dar si multe alte lucrari. O alta importanta categorie a compozitiilor sale o reprezinta diferitele lucrari religioase, Cantate, Oratorii, Misse. Bach a mai compus si lucrari pentru alte instrumente, ca vioara, flautul, dar si altele.

In prefata de la autograful inventiunilor putem citi:
Instructiuni precise in care se arata intr-un mod limpede iubitorilor planului si mai cu seama celor doritori a invata nu numai cum se canta curat la doua voci, ci si, pentru cei mai inaintati, cum sa procedeze corect si bine cu trei voci obligate; de asemenea, nu numai cum se fac Inventiuni bune, dar si cum se executa ele mai bine si, mai cu seama, cum se ajunge la un mod cantabil in felul de a canta, dobandind pe langa aceasta un gust pronuntat pentru compozitie.
Intocmite de Joh. Seb. Bach, capelmaistru al curtii din Anhalt-Cöthen, anul 1723.

Anul aparitiei: 2013

Created in 0.0581 sec