40 de modele pentru Olimpiada de Limba si literatura romana clasele V-VIII. Volumul (VIII)

40 de modele pentru Olimpiada de Limba si literatura romana clasele V-VIII. Volumul (VIII)
-15%
Autor:
Editura:
Anul publicării: 2016
Categoria: Altele
Preț: 25,50 lei
30,00 lei (-15%)
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 3 - 5 zile lucratoare

DESCRIERE

Olimpiadele scolare reprezinta spatiul optim pentru valorizarea unor premise
favorabile innascute sau a unor capitaluri culturale sau de cunostinte dobandite,
pe care le au unii elevi, carora scoala moderna trebuie sa le ofere un program de
educatie rafinat, particularizat si diversifica
t.

Acest volum este destinat elevilor de gimnaziu capabili de performanta la
limba si literatura romana. Cele 40 de teste (cate zece pentru fiecare clasa) au
fost gandite conform noii structuri a subiectelor pentru Olimpiada de limba si
literatura romana, oferind posibile contexte de eXersare a continuturilor si
competentelor specifice, prevazute de programa scolara in vigoare, derivate din
competentele generale 3 si 4, care vizeaza comunicarea scrisa (receptarea me-
sajului scris si producerea de mesaje scrise). Ele sunt modele de lucru care au
drept scop familiarizarea elevilor cu modalitatea organizarii concursului, cu
programa de concurs, cu exigentele noii structuri a subiectelor, formularile
itemiilor fiind facute explicit, pentru a dirija invatarea.

 
Variantele din concurs vor raspunde nevoii de a elibera de clisee practicile
educative, nuantand si potentand formularile obisnuite de la evaluarile nationale,
oferind astfel olimpicului - elevul cu inclinatie nativa spre studiu, posesor al
unei culturi umaniste corespunzatoare varstei, care se foloseste de competitie
pentru a-si ascuti puterea de adaptare la situatii noi de viata - sansa de a-si va-
lorifica aptitudinile intelectuale si competentele dobandite.
 

Noua structurare a subiectului respecta Domeniile de continut prevazute de
programa actuaia: lectura, practica rationala si functionala a limbii, ele-
mente de constructie a comunicarii.
 

Primul subiect al probei, Lectura (Intelegerea textului si Scrierea despre
textul iictional/ nonflctional), va urmari o separare de analiza aspectului formal
al unui text, cu intentia de a patrunde forma interioara, nucleul sau ideatic. De
aceea, sarcinile de lucru au caracter aplicativ, maximizand astfel capacitatea
elevului de a gandi logic, de a analiza un text din perspective diverse, oferindu-i
acestuia posibilitatea exprimarii unor sentimente, emotii, atitudini etice fata de
textul indicat si a raportarii la diverse situatii de viata. O astfel de abordare a
textului da elevilor cu potential sansa sa se exprime original si creativ, intr-un-
context adecvat. Textele-suport au fost alese potrivit necesitatilor impuse de
notiunile cuprinse in programa si respecta urmatoarele criterii: valoric, formativ,...


Anul aparitiei: 2016
Numar de pagini: 208

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1370 sec