Aspecte conceptuale si operationale privind impactul finantarii europene asupra sistemului educational din Romania
Preț: 30,00 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Monica Claudia Grigoroiu
Editura: UNIVERSITARA
DESCRIERE
Uniunea Europeana (UE) considera dreptul la educatie de o importanta prioritara, plaseaza educatia in topul preocuparilor sale si isi fundamenteaza deciziile pe cercetari de inalta relevanta stiintifica ce arata ca nivelul de competente dobandit prin educatie este direct corelat cu nivelul general de bunastare al indivizilor si cu o crestere economica durabila. Constatand ca dreptul la educatie gratuita nu este suficient pentru a motiva populatia sa beneficieze de aceste oportunitati educationale, UE a finantat un sistem complex de programe si proiecte, care sa imbunatateasca accesul la educatie si sa stimuleze constientizarea si motivatia cu privire la imbunatatirea nivelului de educatie. UE a inceput sa acorde atentie sporita evaluarilor de impact, intelegand importanta cuantificarii rezultatelor impactului interventiilor financiare si a impus norme si reglementari pentru a monitoriza progresul si a evalua efectul acestora.
Aceasta lucrare ofera o perspectiva comprehensiva asupra impactului finantarii educatiei din fonduri ale UE asupra sistemului de educatie din Romania, contribuind la avansarea cunostintelor in domeniul cercetat. De asemenea, lucrarea exploreaza modalitati de imbunatatire a programelor viitoare pentru a sprijini atingerea obiectivelor stabilite pentru orizontul 2030.
Gama larga si variata de lucrari publicate in acest domeniu demonstreaza importanta intelegerii atat a aspectelor conceptuale, cat si a celor operationale referitoare la impactul finantarii europene asupra sistemului educational. Insa, privind spre cercetarile ce abordeaza rezultatele din Romania se constata o concentrare asupra problemelor legate de implementare, atingerea obiectivelor si alinierea activitatilor cu obiectivele generale ale programelor si o lipsa a cercetarilor care sa abordeze latura calitativa a rezultatelor si impactul pe diferite componente.
In acest context, intelegerea deplina a impactului finantarii europene asupra sistemului educational a devenit o provocare pentru lucrarea de fata. Generarea unor rezultate cu privire la impactul interventiei financiare asupra sistemelor educationale si societatii in ansamblu este esentiala pentru dezvoltarea de politici educationale eficiente intrucat alocarea resurselor financiare influenteaza direct calitatea, accesibilitatea si eficienta sistemelor educationale.
Lucrarea este structurata in patru capitole si exploreaza politica educationala si finantarea educatiei in Uniunea Europeana, cu accent pe situatia din Romania.
Capitolul 1 se concentreaza pe aspectele conceptuale si operationale ale politicii educationale si ale finantarii educatiei in Uniunea Europeana, explorand o paleta larga de surse secundare pentru a identifica principalele aspecte abordate de legislatia UE si de cercetatori in domeniul marketingului educational. De asemenea, se realizeaza o scurta analiza a sistemului de invatamant din Romania in contextul aderarii la UE.
In capitolul 2 se efectueaza o analiza a programelor educationale finantate de UE si se studiaza un proiect implementat in scoli defavorizate din judetul Brasov. Utilizand metode de cercetare de marketing se examineaza impactul acestor programe complementare asupra rezultatelor scolare ale elevilor si a altor aspecte precum sanatatea, competentele sociale, competentele civice, initiativa, antreprenoriatul si nivelul de cultura.
Capitolul 3 analizeaza impactul finantarii UE asupra invatamantului primar, gimnazial si liceal din Romania prin metoda anchetei pe baza de sondaj. Analiza prezinta perspectiva evolutiei aspectelor cheie din educatie, concentrandu?se asupra comparatiei dintre opiniile cadrelor didactice din scolile in care s?au implementat proiecte finantate de UE fata de cele ale cadrelor didactice din scolile fara finantare.
In capitolul 4, pornind de la rezultatele cercetarilor efectuate, a fost realizat un sistem de directii de indicatori care pot fi utilizati pentru evaluarea eficientei proiectelor educationale finantate de UE. De asemenea, se propun activitati pentru a maximiza impactul proiectelor educationale ce urmeaza sa fie implementate in viitor.
Lucrarea se incheie prezentand concluziile generale, limitele, contributiile personale, directiile viitoare de cercetare. Tot in aceasta sectiune sunt prezentate modalitatile de diseminare a rezultatelor.
Aceasta lucrare ofera o perspectiva comprehensiva asupra impactului finantarii educatiei din fonduri ale UE asupra sistemului de educatie din Romania, contribuind la avansarea cunostintelor in domeniul cercetat. De asemenea, lucrarea exploreaza modalitati de imbunatatire a programelor viitoare pentru a sprijini atingerea obiectivelor stabilite pentru orizontul 2030.
Gama larga si variata de lucrari publicate in acest domeniu demonstreaza importanta intelegerii atat a aspectelor conceptuale, cat si a celor operationale referitoare la impactul finantarii europene asupra sistemului educational. Insa, privind spre cercetarile ce abordeaza rezultatele din Romania se constata o concentrare asupra problemelor legate de implementare, atingerea obiectivelor si alinierea activitatilor cu obiectivele generale ale programelor si o lipsa a cercetarilor care sa abordeze latura calitativa a rezultatelor si impactul pe diferite componente.
In acest context, intelegerea deplina a impactului finantarii europene asupra sistemului educational a devenit o provocare pentru lucrarea de fata. Generarea unor rezultate cu privire la impactul interventiei financiare asupra sistemelor educationale si societatii in ansamblu este esentiala pentru dezvoltarea de politici educationale eficiente intrucat alocarea resurselor financiare influenteaza direct calitatea, accesibilitatea si eficienta sistemelor educationale.
Lucrarea este structurata in patru capitole si exploreaza politica educationala si finantarea educatiei in Uniunea Europeana, cu accent pe situatia din Romania.
Capitolul 1 se concentreaza pe aspectele conceptuale si operationale ale politicii educationale si ale finantarii educatiei in Uniunea Europeana, explorand o paleta larga de surse secundare pentru a identifica principalele aspecte abordate de legislatia UE si de cercetatori in domeniul marketingului educational. De asemenea, se realizeaza o scurta analiza a sistemului de invatamant din Romania in contextul aderarii la UE.
In capitolul 2 se efectueaza o analiza a programelor educationale finantate de UE si se studiaza un proiect implementat in scoli defavorizate din judetul Brasov. Utilizand metode de cercetare de marketing se examineaza impactul acestor programe complementare asupra rezultatelor scolare ale elevilor si a altor aspecte precum sanatatea, competentele sociale, competentele civice, initiativa, antreprenoriatul si nivelul de cultura.
Capitolul 3 analizeaza impactul finantarii UE asupra invatamantului primar, gimnazial si liceal din Romania prin metoda anchetei pe baza de sondaj. Analiza prezinta perspectiva evolutiei aspectelor cheie din educatie, concentrandu?se asupra comparatiei dintre opiniile cadrelor didactice din scolile in care s?au implementat proiecte finantate de UE fata de cele ale cadrelor didactice din scolile fara finantare.
In capitolul 4, pornind de la rezultatele cercetarilor efectuate, a fost realizat un sistem de directii de indicatori care pot fi utilizati pentru evaluarea eficientei proiectelor educationale finantate de UE. De asemenea, se propun activitati pentru a maximiza impactul proiectelor educationale ce urmeaza sa fie implementate in viitor.
Lucrarea se incheie prezentand concluziile generale, limitele, contributiile personale, directiile viitoare de cercetare. Tot in aceasta sectiune sunt prezentate modalitatile de diseminare a rezultatelor.
REVIEW-URI