Dietoterapia medicinei isihaste. Volumul III

Dietoterapia medicinei isihaste. Volumul III
-29,2%
Preț: 8,50 lei
12,00 lei (-29,17%)
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 124
Format: 13x20 cm

DESCRIERE

Cartea autorului Gheorghe Ghelasie „Dietoterapia medicinei isihaste. Volumul III" de la editura PLATYTERA

Parintele Ghelasie Gheorghe prezinta,, dietoterapia medicinii isihaste\\" in cadrul unei medicini de orientare crestina, privita ca tripla terapeutica: vindecarea prin relatia cu Dumnezeu si impartasirea cu El (Sacroterapia), refacerea capacitatilor Sufletului (Psihoterapia), precum si moduri de insanatosire prin Corp (Mobiloterapia si Dietoterapia). Nefiind un simplu mecanism fizico-chimic,,, Boala mai intai se instaleaza in Suflet, apoi se opreste in Corp\\". Ea exprima pe diverse planuri contrarietatea fata de Chipul firesc al Sanatatii, ce este partasia sufletului cu taina vietii lui Dumnezeu si a corpului cu plinatatea vietii sufletesti. Astfel, daca,, boala este contrarietate-distrugere, oprirea contrarietatii este inceputul Vindecarii\\".
In adancul ei, viata creata are,, are o SUPRAMEMORIE de RITUAL DIVIN, in care se Actualizeaza CHIPUL lui Dumnezeu din fiecare forma de creatie\\". Rugaciunea si participarea la viata Bisericii restabileste legatura cu Izvorul Vietii si hranirea din seva harului Dumnezeiesc, prin care este posibila vindecarea integrala a omului. Rugaciunea iconica si Gestul iconic, prin care se exprima constiinta starii inaintea lui Dumnezeu si intentionalitatea comuniunii cu El, trezesc in Suflet MEMORIILE SACRE, astfel incat viata noastra sa poata reveni la VIATA.


Psihoterapia, la randul ei, aduce in atentie importanta Constiintei si a starilor ei pentru structurarea memoriilor si regasirea propriei identitati, dincolo de memoriile bolnave, afectate de pacat. Semnificativa este in acest sens transpunerea antropologica a invataturii Sfantului Grigorie Palama despre fiinta si energii in Dumnezeu. Omul este astfel,, Fiinta Creata si energiile sale, dupa ARHECHIPUL CREATOR DIVIN Pecetluit pe Fiinta Creata\\''. Sunt oferite repere de Psihoterapie ce ajuta la vindecarea de contrarietatea sufleteasca si la refacerea comunicabilitatii in directia activarii DARULUI Dumnezeiesc din adancul Vietii.


Mobiloterapia, privita ca o,, igienizare prin miscare\\", pune in valoare importanta Miscarii ca o capacitate a Vietii, de valoare egala cu hrana sau cu respiratia, necesara pentru eliminarea blocajelor si infundarilor energetice, precum si a reziduurilor ce se depun ca urmare a sedentarismului. Mobilitatea are prin aceasta un rol important in stimularea imunitatii, a sistemului de rezistenta si autoaparare al organismului.
Dietoterapia Medicinii Isihaste prezinta un model de alimentatie structurat iconic, avand in centru chipul painii (emblematic pentru conditia euharistica a vietii create) si taina vietii, cu accent pe comunicabilitate si impartasire reciproca. Hrana, in viziunea parintelui Ghelasie, nu se reduce la o simpla consumatie, ci este,, impletire si conlocuire energetica, pentru Biologicul nostru. In Hranire se fac se fac transferuri reciproce de energii, care trec dintr-o parte in alta fara distrugere (ca in consumatie)\\".


Esential pentru dietoterapia medicinii isihaste este chipul actualizarii unei conditii a hranei ce poate actiona asupra fixatiilor functionale, intoxicarilor si memoriilor contrare din corpul nostru, ajutand la tratarea bolilor si avand rasfrangeri terapeutice in starea sufleteasca. Accentul este pus pe cereale, legume, fructe, in principal pe asa-numita hrana vie, obtinuta prin dospire naturala, cu o cat mai mica interventie prin procedee termice si adausuri artificiale (cu rol de conservare, stimulare etc.).
Cele doua principii centrale ale dietoterapiei medicinii isihaste apar a fi,, neomorarea si autoacidifierea-dospirea-activarea in sine\\".
Toate preparatele dietoterapiei isihaste au la baza dospirea naturala, care,, inlocuieste fierberea si face predigerarea (atat de necesara)\\", precum si o,, acidifiere directa si proprie-naturala, cu o imbogatire de fermenti si enzime\\", pastrand astfel echilibrul atat de necesar intre Alcalinitate si Aciditate, odata cu trecerea uneia in alta fara contrarietate si autodistrugere. De asemenea, dospirea naturala are rolul de a neutraliza unele toxine din alimente odata cu un rol stimulativ in apararea imunitara, ce prin fierbere se distruge. Nu in ultimul rand,,, prin fenomenul de predigestie al dospirii se face compatibilitatea si inrudirea, de unde usoara digestie a alimentelor dospite\\".
O alta cerinta de baza este cea a discernamantului in amestecarea alimentelor, selectarea lor pentru a nu se genera combinatii cu efect exploziv, nociv pentru echilibrul organismului sau care pastreaza activ focarul bolii.


Nu este neglijata aici nici hidroterapia, pentru a spala si desfunda organele interne si sangele. Adaugarea prin fierbere sau omorare a unui memorial de distrugere are un efect nociv asupra sanatatii, afectand memorialul primordial al viului si favorizand in timp imbolnavirea. O alimentatie sanatoasa inseamna asadar o reconectare la memoriile viului asa cum l-a creat Dumnezeu, la puterea vindecatoare accesata prin,, comunicabilitatea placuta\\" a dialogului vietii, in directia activarii conditiei sale euharistice.
Ni se ofera o paleta larga de retete si meniuri care sa concretizeze dietoterapia medicinii isihaste, pentru a se acoperi necesarul unei alimentatii echilibrate.


Arhetipul paradisiac al hranei este,, daruirea fara consumare\\". In acest sens,,, primul fapt al Sanatatii noastre este legatura cu Viul\\". In sens opus, memoriile omorarii sau ale fortarii prefacerii prin mijloace artificiale din hrana noastra pot avea o influenta toxica asupra sanatatii.,, Nu omori nici moral\\", atrage atentia parintele Ghelasie,,, ca se face o declansare de autotoxicitate foarte vatamatoare. Multe boli se declanseaza dupa un zis soc moral\\", suportul multor boli fiind,, fondul de autotoxicitate\\" generat de pacate, avand o,, prelungire fiziologica\\". In acest sens,,, a nu tine suparare, a nu dusmani, a avea credinta in Binele DIVIN, a ierta, a nu mai face fapte ce vatama pe altii etc. nu sunt simple formule psihoterapeutice, ci reale dezintoxicari, atat sufletesti, cat si trupesti\\".


Impartasirea de Sfintele Taine ale Bisericii si de viata deplina a Trupului lui Hristos cel inviat este in ultima instanta remediul dumnezeiesc in care se cer integrate toate mijloacele de vindecare ale fiintei create, concurand la implinirea menirii umane.
Florin Caragiu



ISBN: 978-973-1873-64-0

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.074 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.