Opere complete. Imaginatia creeaza realitatea de Neville Goddard

Opere complete. Imaginatia creeaza realitatea de Neville Goddard
-10%
Preț: 54,00 lei
60,00 lei (-10%)
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 6 zile lucratoare
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 599
Categoria: Motivational

DESCRIERE

Operele complete ale lui Neville Goddard

Din cartea Trezirea imaginatiei si procesul de cautare spirituala


„Cu ajutorul imaginatiei, noi putem dezarma si transforma violenta din aceasta lume. Relatiile noastre cele mai intime sau mai putin intime devin imaginative atunci cand ne trezim si devenim constienti de ‚misterul ascuns in toate epocile’, si anume ca principiul christic exista in noi si este imaginatia noastra. Atunci cand intelegem acest lucru, noi realizam ca nu putem spune ca traim decat atunci cand traim in imaginatia noastra.”

In aceasta editie a Operelor Complete ale lui Neville Goddard, editorul american nu s-a limitat doar la compilarea tuturor celor zece lucrari revolutionare de spiritualitate ale lui Neville Goddard, devenite clasice, ci a restaurat textele originale, eliminand adaugirile editoriale si completarile introduse de editorii excesiv de zelosi. In aceasta editie vei gasi chiar cuvintele scrise de Goddard, in forma lor cea mai pura si fara niciun fel de modificare. Daca esti familiarizat cu acest mare mistic american, vei descoperi in aceasta editie o veritabila mina de aur a intelepciunii spirituale intr-o singura carte. Daca nu esti familiarizat, te asteapta o calatorie spirituala care va dura o viata intreaga. Nu te limita sa citesti o data sau de doua ori aceasta carte, ci devoreaz-o cu ardoarea unui cautator al Sfantului Graal. Caci daca dorintele iti sunt nobile si cautarea sincera, vei gasi cu siguranta ceea ce cauti in aceste pagini.

- Barry J. Peterson

Dr. Joseph Murphy, autorul metafizic si conferentiarul care a studiat impreuna cu Goddard la New York, a declarat despre acesta: „Mai devreme sau mai tarziu, Neville va fi recunoscut ca unul dintre cei mai mari mistici ai lumii.”

 

Neville Goddard (1905-1972) si-a inceput cariera mistica in anul 1932. In momentul mortii sale ne-a lasat mostenire zece carti pline de crampeie rar intalnite din lumea misticismului, fiind unul din putinii oameni care au putut sa comunice cu aceasta. Unicitatea lucrarii de fata consta in faptul ca include toate cele zece carti ale sale. Cartile lui Neville sunt niste comori in sine, dar reunirea lor intr-un singur volum face ca acesta sa fie fara egal. Daca punem in aplicare principiile descrise de el, viata noastra devine din ce in ce mai lucida si se transforma in bine.  

Cuprins general (cele zece carti din acest volum):
La comanda ta 7
Trezirea imaginatiei si procesul de cautare spirituala 31
Secretul este ceea ce simtim 97
Libertate pentru toti 117
In afara acestei lumi 159
Rugaciunea – Arta de a crede 187
Insamantarea si recoltarea 219
Legea si promisiunea 273
Puterea luciditatii 385
Norocul tau depinde de credinta ta 477


INDEXUL CARTILOR SI CAPITOLELOR:

Trezirea imaginatiei si procesul de cautare spirituala
Capitolul 1 Ce este imaginatia ta? 33
Capitolul 2 Instructiuni sigilate 41
Capitolul 3 Caile lumii interioare 49
Capitolul 4 Foarfeca revizuirii 55
Capitolul 5 Moneda din rai 63
Capitolul 6 Exista in interior 73
Capitolul 7 Creatia este incheiata 79
Capitolul 8 Lumina lui Dumnezeu 87
Cautarea 89
Secretul este ceea ce simtim
Capitolul 1 Legea si modul ei de operare 99
Capitolul 2 Somnul 105
Capitolul 3 Rugaciunea 111
Capitolul 4 Spiritul – Ceea ce simtim 115
Libertate pentru toti

Cuprins
Capitolul 1 Unitatea lui Dumnezeu 119
Capitolul 2 Numele lui Dumnezeu 123
Capitolul 3 Legea creatiei 127
Capitolul 4 Secretul simtirii 131
Capitolul 5 Sabatul 137
Capitolul 6 Vindecarea 141
Capitolul 7 Dorinta, Cuvantul lui Dumnezeu 145
Capitolul 8 Credinta 151
Capitolul 9 Buna Vestire 155

In afara acestei lumi
Capitolul 1 Gandirea in cea de-a patra dimensiune 161
Capitolul 2 Prezumtii transformate in realitati 169
Capitolul 3 Puterea imaginatiei 175
Capitolul 4 Nu ai nimic de schimbat, decat pe tine insuti 181
Rugaciunea – Arta de a crede
Capitolul 1 Legea reversibilitatii 189
Capitolul 2 Natura duala a constiintei 193
Capitolul 3 Imaginatia si credinta 197
Capitolul 4 Reveria controlata 201
Capitolul 5 Legea transmiterii gandurilor 205
Capitolul 6 Vestile bune 213
Capitolul 7 Rugaciunea suprema 215
Insamantarea si recoltarea
Cuprins
Capitolul 1 Sfarsitul siragului de aur 221
Capitolul 2 Cele patru fiinte atotputernice 223
Capitolul 3 Darul credintei 231
Capitolul 4 Scara existentei 237
Capitolul 5 Jocul vietii 243
Capitolul 6 „O vreme, vremuri si jumatate de vreme” 249
Capitolul 7 „Fiti la fel de intelepti ca serpii” 253
Capitolul 8 Apa si sangele 261
Capitolul 9 O viziune mistica 269
Legea si promisiunea
Capitolul 1 Legea care spune ca „imaginatia creeaza realitatea” 275
Capitolul 2 Locuieste in interior 281
Capitolul 3 Intoarce roata 291
Capitolul 4 Nu exista fictiune 301
Capitolul 5 Firele subtile 311
Capitolul 6 Dorintele vizionare 315
Capitolul 7 Starile emotionale 323
Capitolul 8 Privirea dincolo de oglinda 329
Capitolul 9 Patrunde in interior 337
Capitolul 10 Lucrurile care nu apar 343
Capitolul 11 Olarul 347
Capitolul 12 Atitudinile 355
Capitolul 13 Lucruri neinsemnate 361
Capitolul 14 Momentul creator 367
Capitolul 15 Promisiunea: Patru experiente mistice 373
Puterea luciditatii
Capitolul 1 EU SUNT 387
Capitolul 2 Constiinta 391
Capitolul 3 Puterea imaginatiei 393
Capitolul 4 Dorinta 397
Capitolul 5 Adevarul care te va elibera 399
Capitolul 6 Atentia 403
Capitolul 7 Atitudinea 407
Capitolul 8 Renuntarea 411
Capitolul 9 Pregatirea locasului tau 413
Capitolul 10 Creatia 415
Capitolul 11 Interferenta 417
Capitolul 12 Controlul subiectiv 419
Capitolul 13 Acceptarea 421
Capitolul 14 Calea fara efort 423
Capitolul 15 Incoronarea misterelor 425
Capitolul 16 Neputinta personala 427
Capitolul 17 Orice este posibil 429
Capitolul 18 Faceti-va implinitori ai cuvantului 431
Capitolul 19 Principiile esentiale 433
Capitolul 20 Virtutea 437
Capitolul 21 Liberul arbitru 441
Capitolul 22 Perseverenta 445
Capitolul 23 Studii de caz 449
Capitolul 24 Esecul 463
Capitolul 25 Credinta 467
Capitolul 26 Destinul 471
Capitolul 27 Adoratia 473
Norocul tau depinde de credinta ta
Capitolul 1 Inainte de Avraam 479
Capitolul 2 Tu esti cel care decreteaza 481
Capitolul 3 Principiul Adevarului 485
Capitolul 4 Pe cine cautati? 491
Capitolul 5 Cine SUNT EU? 497
Capitolul 6 EU SUNT EL 505
Capitolul 7 Faca-se Voia Ta 511
Capitolul 8 Nu exista alt Dumnezeu 515
Capitolul 9 Piatra de temelie 517
Capitolul 10 Celui care are 521
Capitolul 11 Craciunul 523
Capitolul 12 Crucificarea si invierea 527
Capitolul 13 I’M-presiile 531
Capitolul 14 Circumcizia 535
Capitolul 15 Intervalul de timp 539
Capitolul 16 Sfanta Treime 543
Capitolul 17 Rugaciunea 547
Capitolul 18 Cei 12 apostoli 551
Capitolul 19 Lumina lichida 559
Capitolul 20 Suflul vietii 561
Capitolul 21 Daniel in cusca leilor 563
Capitolul 22 Pescuitul 567
Capitolul 23 Cine are urechi de auzit 571
Capitolul 24 Clarviziunea – „Contele de Monte Cristo” 575
Capitolul 25 Psalmul 23 581
Capitolul 26 Ghetsimani 585
Capitolul 27 Formula victoriei 591

Secretul este ceea ce simtim

Capitolul 1

Legea si modul ei de operare

Capitolul 2

Somnul

Capitolul 3

Rugaciunea

Capitolul 4

Spiritul – Ceea ce simtim

 

Capitolul 1

Legea si modul ei de operare

Lumea si tot ceea ce contine ea este constiinta conditionata a omului, obiectivata. Cauza si substanta intregii lumi este constiinta. De aceea, daca dorim sa descoperim secretul creatiei, noi trebuie sa ne intoarcem atentia asupra constiintei.

Cunoasterea legii constiintei si a metodei de operare a acesteia te va ajuta sa realizezi tot ce iti doresti in viata. Inarmat cu aceasta cunoastere, tu iti vei putea construi si mentine o lume ideala.

Constiinta este singura realitate, nu la modul figurat, ci intr-un sens cat se poate de real. Pentru a intelege mai clar, noi putem compara realitatea cu un rau care se imparte in doi afluenti: mintea constienta si mintea subconstienta. Pentru a opera cu inteligenta legea constiintei, este necesar sa intelegem relatia dintre cele doua tipuri de minti. Mintea constienta este personala si selectiva; cea subconstienta este impersonala si neselectiva. Planul constient este cel al efectelor; cel subconstient este cel al cauzelor. Cele doua aspecte reprezinta diviziunea masculina si cea feminina a constiintei. Mintea constienta este masculina, iar cea subconstienta este feminina.

Mintea constienta genereaza idei si le impregneaza in mintea subconstienta. Cea subconstienta recepteaza aceste idei si le da forma si expresie.

Prin intermediul acestei legi – respectiv prin conceperea unei idei si prin impregnarea ei in mintea subconstienta – se naste intreaga realitate. Fara ea nu ar exista nimic din ceea ce vedem in jurul nostru. Mintea constienta impregneaza mintea subconstienta, in timp ce aceasta din urma manifesta ideile impregnate in ea.

Mintea subconstienta nu produce niciodata idei, dar le accepta pe cele pe care mintea constienta le considera adevarate, pe care le obiectiveaza printr-un mecanism cunoscut numai de ea. Prin puterea de a-si imagina si de a simti, si prin libertatea de a alege ideile pe care doreste sa le cultive, omul isi poate controla propria creatie. Controlul mintii subconstiente este posibil prin controlul ideilor si sentimentelor cultivate.

Mecanismul creatiei este ascuns in adancurile mintii subconstiente – aspectul feminin sau pantecul creator. Aceasta transcende ratiunea si nu cunoaste deductia. Ea considera sentimentele realitati care exista in sine, asa ca incepe de indata sa le dea curs. Procesul creator incepe intotdeauna cu o idee, iar ciclul lui se deruleaza pe baza unui sentiment si se incheie printr-un act de vointa.

Ideile sunt impregnate in mintea subconstienta prin intermediul sentimentelor. Nici o idee nu este impregnata in mintea subconstienta daca nu este simtita. Odata simtita, ea trebuie sa capete forma, indiferent daca este buna, rea sau indiferenta. Simtirea este singurul mediu prin care ideile sunt impregnate in mintea subconstienta. De aceea, oamenii care nu isi pot controla emotiile isi pot impregna cu usurinta in subconstient diferite stari nedorite. Atunci cand vorbim de controlul sentimentelor, noi nu ne referim la restrangerea sau la suprimarea acestora, ci mai degraba la disciplinarea sinelui prin imaginarea si cultivarea acelor sentimente care contribuie la fericirea noastra. Controlul sentimentelor joaca un rol absolut in trairea unei vieti implinite si fericite. In consecinta, nu cultiva niciodata sentimente si emotii nedorite, si nu te gandi cu simpatie la lucrurile rele, indiferent de forma pe care o iau acestea. Nu insista asupra imperfectiunii tale sau a altor oameni; in caz contrar, iti vei impregna singur aceste limitari in mintea ta subconstienta. Daca nu doresti sa traiesti o anumita experienta, nu cultiva sentimentul ca o traiesti – tu sau altcineva. Aceasta este singura lege a unei vieti implinite si fericite. Orice altceva este un simplu comentariu.

Orice emotie produce o impresie asupra mintii subconstiente, iar daca nu este contracarata printr-o emotie mai puternica cu sens opus, ea trebuie exprimata. Emotia exprimata este intotdeauna cea dominanta. Gandul „eu sunt sanatos” produce o emotie mai puternica decat gandul „eu voi fi sanatos”. Ideea ca „voi fi” reprezinta o dovada ca „nu sunt”, iar gandul „eu sunt” este inevitabil mai puternic decat „eu nu sunt”.

Ceea ce simti ca esti domina intotdeauna ceea ce simti ca ti-ai dori sa fii. In consecinta, pentru a fi realizata, o dorinta trebuie sa fie simtita ca o stare care exista deja, nu ca una care nu exista.

Senzatia precede manifestarea si reprezinta fundamentul pe care se sprijina aceasta. De aceea, fii intotdeauna atent la starile tale de spirit si la emotiile pe care le manifesti, caci exista o conexiune neintrerupta intre ceea ce simti si lumea vizibila in care traiesti. Corpul tau este un filtru emotional, pastrand urmele emotiilor tale prevalente. Cauza tuturor bolilor sunt dezechilibrele emotionale, indeosebi emotiile suprimate. Emotia intensa traita in legatura cu un aspect negativ, ramasa insa neexprimata in exterior, reprezinta inceputul bolii sau al dezechilibrului – deopotriva la nivelul corpului fizic si al mediului exterior. Nu cultiva niciodata sentimente de regret sau de esec, caci frustrarea generata de neimplinirea obiectivelor tale conduce automat la boala.

Nu te gandi si nu cultiva decat sentimente asociate cu starea pe care iti propui sa o realizezi. Cultivarea emotiilor asociate cu realitatea dorita si viata traita la unison cu aceasta convingere pot conduce la veritabile miracole. Toate schimbarile la nivelul realitatii manifestate devin posibile numai printr-o schimbare la nivel emotional. Schimbarea emotiilor reprezinta o schimbare a propriului destin. Intreaga creatie se produce in lumea mintii subconstiente. In consecinta, ceea ce trebuie sa faci tu este sa dobandesti un control asupra modului in care opereaza aceasta, respectiv asupra ideilor si sentimentelor tale. Ceea ce ti se intampla nu se datoreaza niciodata sansei sau accidentelor, la fel cum norocul sau ghinionul tau nu au nimic de-a face cu soarta predestinata. Intregul tau univers personal este determinat de impresiile impregnate in mintea ta subconstienta. Aceasta nu este selectiva. Ea este impersonala, si nu tine cont de persoana care isi impregneaza impresiile asupra ei. Mintii subconstiente nu ii pasa de adevarul sau de falsitatea emotiilor tale. Ea accepta intotdeauna ceea ce simti tu ca este adevarat. Cu alte cuvinte, adevarul ei sunt propriile tale sentimente (asociate cu ceea ce crezi ca este adevarat). Pentru cel care stie sa se foloseasca de aceasta calitate a mintii sale subconstiente nimic nu este imposibil. Tot ce poate concepe mintea omului, simtind ca este adevarat, mintea sa subconstienta poate obiectiva. Sentimentele tale creeaza tiparul care iti modeleaza lumea exterioara, iar o schimbare a sentimentelor este sinonima cu schimbarea acestui tipar.

Mintea subconstienta manifesta intotdeauna impresiile care i-au fost impregnate. De indata ce primeste o astfel de impresie, ea incepe sa lucreze pentru a-i da o expresie concreta. Ea accepta emotia impregnata in ea, considerand-o o realitate in sine, si incepe imediat sa produca in lumea exterioara obiectiva echivalentul exact al emotiei respective. Mintea subconstienta nu modifica niciodata convingerile acceptate de mintea constienta a omului. Ea le da curs pana la ultimul detaliu, indiferent daca sunt sau nu benefice pentru cel care le-a emis.

Pentru a-ti impregna mintea subconstienta cu starea dorita, tu trebuie sa cultivi emotia pe care ai trai-o daca dorinta ti-ar fi deja indeplinita. Atunci cand iti definesti obiectivul, nu trebuie sa ai nimic altceva in minte decat obiectivul respectiv (destinatia finala pe care ti-o propui). Nu te gandi nici o clipa la maniera in care va fi manifestat acesta sau la dificultatile implicate in manifestarea sa. Gandul la o anumita stare dublat de emotiile asociate cu ea o impregneaza automat in subconstient. In consecinta, daca insisti asupra dificultatilor pe care le vei intampina si asupra barierelor sau intarzierilor cu care te vei confrunta, subconstientul tau va accepta prin insasi natura lui neselectiva emotia asociata cu dificultatile si cu obstacolele, considerand ca asta astepti de la el, si le va manifesta in lumea exterioara.

Mintea subconstienta este pantecul creatiei. Ea recepteaza ideile omului prin intermediul emotiilor asociate cu acestea. Nu modifica niciodata aceste idei, si le da intotdeauna forma si expresie, dupa chipul si asemanarea emotiilor asociate cu ele. In consecinta, daca simti ca un obiectiv este imposibil de atins, tu iti impregnezi practic in subconstient ideea de esec.

Desi mintea subconstienta il slujeste cu credinta pe om, nu trebuie sa credem ca relatia ei cu acesta este cea dintre un servitor si stapanul lui, asa cum se credea in antichitate. Profetii din altadata au numit-o sclava si servitoarea omului. Sfantul Pavel a personificat-o ca pe o „femeie”, declarand: „Femeia trebuie sa fie supusa barbatului in toate”. Mintea subconstienta slujeste intr-adevar cu credinta omul, dand forma tuturor sentimentelor sale, dar respinge cu putere obligativitatea, reactionand mai degraba la convingere decat la comanda. In consecinta, o putem compara mai mult cu o sotie preaiubita decat cu o slujitoare.

Afirmatia potrivit careia „sotul este capul sotiei” [Efeseni 5] nu este intotdeauna adevarata in ceea ce priveste casnicia dintre un barbat si o femeie, dar este adevarata in ceea ce priveste mintea constienta si cea subconstienta, respectiv relatia dintre aspectul masculin si cel feminin al constiintei. Misterul la care se referea Pavel atunci cand a scris: „Acesta este un mare mister… Cel care isi iubeste sotia, se iubeste pe sine… Si cei doi vor forma un singur trup” – este pur si simplu misterul constiintei. In sine, constiinta este unitara si indivizibila, dar de dragul creatiei ea pare impartita in doua.

Aspectul constient (obiectiv) sau masculin este intr-adevar capul, care domina aspectul subconstient (subiectiv) sau feminin. Cu toate acestea, nu putem vorbi in nici un caz de dominarea unui tiran, ci mai degraba de cea a unui iubit. Asadar, daca iti asumi emotia pe care ai simti-o daca te-ai afla deja in posesia obiectivului tau, mintea ta subconstienta accepta sa dea forma prezumtiei tale, acceptand-o cu o supunere absoluta (fara sa o modifice in nici un fel). Dorintele tale nu sunt acceptate insa de ea atat timp cat nu iti asumi emotiile asociate cu realitatea lor, caci o idee nu poate fi acceptata de mintea subconstienta decat prin simtire (prin emotiile asociate cu ea) si nu poate fi manifestata in lumea exterioara decat prin acceptarea ei de catre mintea subconstienta.

Ce-i drept, este mai usor sa cultivi sentimente asociate cu evenimentele propriu-zise din lumea exterioara decat sa recunosti ca acestea din urma iti reflecta propriile emotii. Faptul ca lumea exterioara oglindeste lumea interioara ramane insa un adevar etern. „Ceea ce exista in interior exista inclusiv in exterior”. „Nu poate sa ia un om nimic daca nu i s-a dat lui din cer”. In sfarsit: „Imparatia lui Dumnezeu exista in interiorul vostru”. Nimic nu vine din lumea exterioara; tot ce exista provine din lumea interioara – adica din mintea subconstienta. Tot ce vezi tu in lumea exterioara este continutul mintii tale subconstiente. Lumea in care traiesti este constiinta ta obiectivata, pana la ultimul detaliu. Starile obiective depun marturie pentru impresiile impregnate in subconstientul tau. O schimbare a impresiei conduce la o schimbare a expresiei.

Mintea subconstienta accepta ceea ce simti tu ca este adevarat, si cum creatia este rezultatul acestor impresii subconstiente, tu esti cel care determina aceasta creatie, prin ceea ce simti. Tu esti deja ceea ce iti doresti sa fii, si singurul motiv pentru care nu realizezi acest lucru este refuzul tau de a crede in el.

Cautarea in afara ta a lucrurilor pe care nu le simti in tine este zadarnica, caci nu vei gasi niciodata ceea ce iti doresti, ci numai ceea ce esti deja. Pe scurt, tu nu poti manifesta si nu poti avea decat acele lucruri de care esti constient ca esti una cu ele sau ca le posezi. „Celui care are i se va mai da.” Negarea dovezilor oferite de simturi si asumarea sentimentelor asociate cu implinirea dorintelor este singura modalitate de indeplinire a acestora.

Autocontrolul gandurilor si al sentimentelor este cel mai inalt tip de realizare. Atat timp cat nu detii inca un autocontrol perfect, astfel incat sa simti ceea ce iti doresti sa simti, foloseste-te de somn si de rugaciune pentru a te ajuta sa atingi starile dorite. Acestea sunt cele doua porti care permit accesul la mintea subconstienta.

 

Capitolul 2

Somnul

Somnul reprezinta o treime din viata pe care o petrecem pe acest pamant, fiind o poarta naturala catre mintea subconstienta. De aceea, in acest capitol ne vom ocupa de el. Cele doua treimi constiente ale vietii petrecute pe pamant sunt masurate de gradul atentiei pe care i-o acordam somnului. Daca vom intelege si vom invata sa ne desfatam cu ceea ce ne poate oferi in fiecare noapte starea de somn, noi il vom astepta cu aceeasi nerabdare cu care am astepta intalnirea cu persoana de care suntem indragostiti.

„El vorbeste prin vise, prin vedenii de noapte, cand oamenii sunt cufundati intr-un somn adanc, cand dorm in patul lor.” (Iov 33). Intr-adevar, omul poate patrunde in mintea sa subconstienta in timpul somnului si al starii de rugaciune (care este asemanatoare somnului), impregnand-o cu impresiile si cu instructiunile dorite. In aceste stari, mintea constienta si cea subconstienta sunt unite intr-o maniera creatoare. Aspectul masculin si cel feminin devin „un singur trup”.

Somnul este perioada in care mintea constienta sau masculina isi intoarce privirea dinspre lumea simturilor pentru a-si gasi iubita – mintea subconstienta. Spre deosebire de femeile din lumea exterioara care se casatoresc cu intentia de a-si schimba sotii, mintea subconstienta nu doreste sa schimbe cu nimic starea lucida a constiintei de veghe, ci o iubeste exact asa cum este, modeland lumea exterioara in care traieste aceasta dupa chipul si asemanarea ei. Toate conditiile si evenimentele din viata ta sunt copiii tai, creati dupa tiparele impresiilor lasate de mintea ta constienta in cea subconstienta in timpul somnului. Ei sunt creati dupa chipul si asemanarea sentimentelor tale cele mai profunde, pe care ti le si dezvaluie cu aceasta ocazie.

„Precum in cer, asa si pe pamant.” Precum in mintea subconstienta, asa si pe pamant. Ceea ce exista in mintea ta subconstienta atunci cand te duci la culcare este masura manifestarilor din cele doua treimi constiente ale vietii tale petrecute pe pamant. Singurul lucru care te impiedica sa iti realizezi obiectivele este incapacitatea ta de a simti ca esti deja una cu ceea ce iti doresti sa devii sau ca te afli deja in posesiunea obiectului dorit. Subconstientul tau da forma dorintelor tale numai atunci cand simti ca acestea iti sunt deja indeplinite.

Inconstienta din timpul somnului este starea normala a subconstientului. Dat fiind ca tot ceea ce exista in viata ta deriva din interiorul tau, iar viziunea ta legata de sine determina ceea ce urmeaza sa ti se intample, este foarte important sa iti simti dorintele indeplinite inainte de a adormi. Tu nu poti extrage vreodata din adancurile fiintei tale ceea ce iti doresti, ci numai ceea ce esti deja, respectiv ceea ce simti ca esti si ceea ce simti ca este adevarat in privinta celorlalti oameni din viata ta.

In aceste conditii, pentru a-ti fi indeplinite, dorintele tale trebuie sa treaca mai intai prin filtrul sentimentului ca ti-au fost deja indeplinite. Cu alte cuvinte, sentimentul care trebuie sa iti monopolizeze atentia inainte de a adormi este cel pe care l-ai trai ca raspuns la intrebarea: „Ce as simti daca dorinta mi-ar fi deja indeplinita?” Altfel spus, ceea ce trebuie sa faci inainte de a adormi este sa te scufunzi in acea stare de spirit pe care ai avea-o daca ai fi sau ai avea deja ceea ce iti doresti.

Odata adormit, omul nu mai are libertatea de a alege. Intregul lui somn este dominat de ultima viziune legata de sine pe care a avut-o inainte de a adormi. In consecinta, el trebuie sa isi asume intotdeauna inainte de a adormi sentimentul de satisfactie generat de faptul ca a obtinut deja ceea ce isi doreste. „Veniti in fata mea cantand si exprimandu-va recunostinta”. „Intrati cu laude pe portile lui, intrati cu cantece in curtile lui”. Starea ta de spirit inainte de a adormi defineste starea ta de constiinta atunci cand ajungi in prezenta iubitei tale eterne: mintea subconstienta. Aceasta te vede exact asa cum te percepi singur prin ceea ce simti in legatura cu tine. Daca te pregatesti pentru somn sustinand constiinta succesului prin cultivarea sentimentului ca „eu am succes”, vei avea cu siguranta succes. Culca-te pe spate, cu capul neridicat mai sus decat corpul, simte ceea ce ai simti daca te-ai afla deja in posesia dorintei tale indeplinite si relaxeaza-te pana cand te scufunzi in inconstienta starii de somn.

„Cel care vegheaza asupra Israelului nu doarme niciodata”, dar el „ii daruieste somnul preaiubitei sale”. Mintea subconstienta nu doarme niciodata. Somnul este o poarta prin care mintea constienta din starea de veghe se uneste intr-o maniera creatoare cu mintea subconstienta. Somnul ascunde actul creator, in timp ce lumea obiectiva il dezvaluie. In timpul somnului, omul isi impregneaza subconstientul cu impresiile generate de conceptia sa legata de sine.

Nu exista o descriere mai frumoasa a povestii de dragoste dintre mintea constienta si cea subconstienta decat cea din „Cantarea Cantarilor (Cantecul lui Solomon)”: „Noaptea-n pat l-am cautat pe dragul sufletului meu… Cand l-am gasit pe cel iubit; l-am apucat si nu l-am mai lasat, pana nu l-am dus la mama mea, pana nu l-am dus in casa ei, in care am fost conceputa”.

Atunci cand te pregatesti sa adormi, constientizeaza-te in acea stare de spirit care corespunde implinirii dorintei tale, iar apoi relaxeaza-te pana cand adormi. „Iubitul” pe care il cauti este dorinta ta indeplinita. Ceea ce trebuie sa cauti tu noaptea, cand stai in pat, este sentimentul ca dorinta ti-a fost deja indeplinita, pentru a o duce in camera mamei tale, in care ai fost conceput, adica in starea de somn sau in mintea subconstienta care ti-a dat forma, astfel incat si dorinta ta sa capete expresia dorita de tine. Aceasta este metoda prin care dorintele pot fi conduse in mintea subconstienta. Constientizeaza-te in acea stare de spirit care corespunde indeplinirii dorintei tale si scufunda-te in somn pe fundalul acestei stari.

Noapte de noapte, asuma-ti din nou si din nou sentimentul ca esti, ai sau asisti la ceea ce iti doresti sa fii, sa posezi sau sa vezi manifestat. Nu te culca niciodata simtindu-te descurajat sau nesatisfacut. Nu adormi niciodata intr-o stare de spirit care corespunde constiintei esecului. Mintea ta subconstienta, a carei stare naturala este somnul, te vede asa cum crezi tu insuti ca esti si da curs convingerilor tale indiferent daca acestea sunt benefice, nocive sau neutre pentru tine. Ceea ce simti se impregneaza in mintea ta subconstienta, iar ea, ca o iubita ascultatoare, da forma acestor impresii si le da nastere ca unor copii ai preaiubitului ei.

Atitudinea pe care trebuie sa o adopti inainte de a adormi este: „Cat de frumoasa esti tu, draga mea, si fara nici o pata”. Ignora aparentele si constientizeaza faptul ca lucrurile sunt exact asa cum iti doresti, caci „El cheama lucruri care nu sunt vizibile ca si cum ar fi, iar cele invizibile devin vizibile”. Asumarea sentimentului de satisfactie este sinonima cu invocarea manifestarii conditiei dorite, care sa oglindeasca aceasta satisfactie.

„Semnele vin dupa, nu inainte.”

Dovada ca esti o anumita stare vine intotdeauna dupa constientizarea acesteia; niciodata inainte. Tu esti visatorul etern care viseaza vise aparent temporale. Visele tale iau forma pe care le-o dai tu, prin constientizarea realitatii lor. Nu te limita singur, reducandu-te la trecutul tau. Pornind de la premisa ca nimic nu este imposibil pentru constiinta, incepe sa iti imaginezi stari care transcend experientele pe care le-ai trait in trecut.

Omul poate realiza tot ce isi poate imagina mintea sa. Toate starile obiective (vizibile) au fost mai intai subiective (invizibile), iar oamenii le-au invocat in lumea vizibila prin cultivarea sentimentului ca sunt reale. Procesul creator incepe intotdeauna cu imaginarea unei situatii (unui lucru), urmata de acceptarea convingerii ca ea este reala. Imagineaza-ti si asteapta-te intotdeauna la tot ce poate fi mai bun.

Lumea nu se va putea schimba pana cand nu vei incepe sa iti schimbi viziunea asupra ei. „Ceea ce exista in interior, exista inclusiv in exterior”. Natiunile, la fel ca si oamenii, nu sunt altceva decat ceea ce crezi ca sunt. Indiferent in ce consta problema ta, unde este situata ea si pe cine priveste, tu nu o vei putea schimba decat schimbandu-te pe tine insuti, si nimeni nu te poate ajuta in aceasta directie, dupa cum nimeni nu ti se poate opune. Tot ce ai de facut este sa te convingi pe tine insuti de adevarul dorintei pe care doresti sa o vezi manifestata. Daca vei reusi sa iti induci starea de spirit asociata cu implinirea dorintei tale, in lumea exterioara se vor produce rezultate care iti vor confirma noua convingere. Nu incerca niciodata sa convingi pe altcineva sa adopte starea pe care doresti sa o manifeste, ci convinge-te pe tine insuti ca el manifesta deja starea pe care o doresti.

Orice dorinta iti poate fi indeplinita daca iti vei asuma sentimentul ca ti-a fost deja indeplinita. Este imposibil sa dai gres, cu exceptia cazului in care nu reusesti sa te convingi singur de realitatea dorintei tale indeplinite. Schimbarea unei convingeri interioare este urmata intotdeauna de o schimbare a expresiei sale in lumea exterioara. In fiecare seara, inainte de culcare, incearca sa te simti satisfacut si perfect, caci iubita ta subiectiva (mintea subconstienta) creeaza intotdeauna lumea obiectiva dupa chipul si asemanarea viziunii tale asupra ei, definita de ceea ce simti.

Cele doua treimi din viata ta pe pamant pe care le petreci in starea de veghe nu reprezinta decat o marturie a impresiilor tale subconstiente. Actiunile si evenimentele pe care le traiesti in cursul zilei sunt efecte, nu cauze. Tot ce poti face tu este sa iti folosesti liberul arbitru (libertatea de a alege).

„Alege astazi pe cine vei sluji”. Acest dicton descrie libertatea ta de a alege starea de spirit pe care doresti sa ti-o asumi. In ceea ce priveste expresia acestei stari, acesta este secretul mintii tale subconstiente. Mintea subconstienta recepteaza impresii numai sub forma sentimentelor omului, dupa care le da forma si expresie printr-un mecanism cunoscut numai de ea. Actiunile omului sunt determinate de impresiile sale subconstiente. Iluzia ca dispune de un liber arbitru si convingerea ca este liber sa actioneze asa cum doreste nu reprezinta altceva decat ignorarea cauzelor care il determina sa actioneze. Omul se crede liber, dar numai pentru ca a uitat puntea de legatura dintre el si evenimentele pe care le traieste.

Omul aflat in stare de veghe este obligat sa isi exprime impresiile subconstiente. Daca acestea sunt negative, datorita lipsei sale de intelepciune din trecut, el trebuie sa inceapa sa isi schimbe gandurile si sentimentele, caci numai asa isi va putea schimba el lumea exterioara. Nu te risipi nici un moment in regrete, caci acest mod de a te gandi la greselile din trecut nu face decat sa realimenteze infectia. „Lasa-i pe morti sa isi ingroape mortii.” Intoarce-ti fata de la aparente si asuma-ti sentimentul pe care l-ai trai daca ceea ce iti doresti ar fi deja indeplinit.

Simtirea unei stari produce starea respectiva. Rolul pe care il joci pe scena lumii este determinat de viziunea ta asupra propriei tale fiinte. Daca simti ca dorinta ti-a fost indeplinita si adormi in aceasta stare de spirit, tu iti repartizezi rolul principal pentru viitorul apropiat, iar atunci cand dormi, tu repeti si esti instruit cum trebuie sa iti joci acest rol.

Acceptarea unui obiectiv final atrage automat mijloacele de realizare a lui. Poti fi absolut convins de acest lucru. Daca inainte de a adormi nu iei cu tine starea pe care ti-o doresti (starea de spirit care corespunde dorintei tale indeplinite), tu vei duce cu tine in camera celei care te-a conceput suma tuturor reactiilor si sentimentelor pe care le-ai trait in ziua care tocmai s-a scurs, iar in timpul somnului vei fi instruit in privinta manierei in care va trebui sa le manifesti a doua zi. Cand te vei trezi din somn, vei crede ca esti un om liber sa faca ce vrea, fara sa iti dai insa seama ca fiecare actiune si fiecare eveniment pe care le vei trai sunt deja predeterminate de viziunea asupra propriei fiinte pe care ai avut-o in momentul in care ai adormit. Asadar, singura libertate de care te bucuri este libertatea de a reactiona. Tu esti liber sa alegi in ce fel reactionezi la drama zilei, dar aceasta – actiunile, evenimentele si circumstantele pe care le traiesti – este deja determinata.

Daca nu iti definesti intr-o maniera constienta si intentionata atitudinea si starea de spirit din momentul in care te pregatesti sa adormi, tu adormi intr-o stare de spirit compusa din toate sentimentele si reactiile pe care le-ai trait de-a lungul zilei. Fiecare reactie produce o impresie subconstienta, si daca nu este contracarata de o emotie opusa mai puternica, va deveni cauza unei actiuni viitoare. Ideile dublate de emotii sunt actiuni creatoare. Foloseste-ti cu intelepciune acest drept divin. Capacitatea ta de a gandi si de a simti iti da dreptul sa domnesti asupra intregii creatii.

Atunci cand esti treaz, tu esti ca un gradinar care isi alege semintele pentru gradina pe care doreste sa o planteze, dar „daca un bob de porumb cade pe pamant si nu moare, el ramane singur; in schimb, daca moare, el produce un rod foarte bogat”. Viziunea legata de sine pe care o cultivi inainte de a adormi este samanta pe care o plantezi in solul subconstientului tau. Daca vei adormi simtindu-te satisfacut si fericit, a doua zi vei trai circumstante si evenimente care iti vor confirma aceasta stare de spirit.

Somnul este o poarta care da catre rai. Singurul lucru pe care il poti lua cu tine aici este sentimentul referitor la o conditie, o actiune sau un obiect. De aceea, cultiva intotdeauna sentimentul ca dorintele ti-au fost indeplinite inainte de a adormi.

„Precum in constiinta, asa si pe pamant”.

 

Capitolul 3

Rugaciunea

La fel ca si somnul, rugaciunea reprezinta o modalitate prin care poti patrunde in mintea ta subconstienta.

„Tu insa, cand te rogi, intra in camara ta si, inchizand usa, roaga-te Tatalui tau, care este in ascuns, si Tatal tau, care vede in ascuns, te va rasplati.”

Rugaciunea este un fel de iluzie a somnului, care reduce impresia lumii exterioare si determina mintea sa devina mai receptiva la sugestiile interioare. Mintea aflata intr-o stare de rugaciune este relaxata si receptiva, la fel ca cea aflata pe punctul de a adormi.

Atunci cand te rogi, ceea ce conteaza nu este atat ce ceri, cat felul in care te pregatesti pentru primirea lucrului cerut. „Indiferent ce va doriti, atunci cand va rugati credeti ca le-ati primit deja, si le veti primi”. Singura conditie necesara este sa crezi ca ti s-a raspuns deja la rugaciune.

O rugaciune isi primeste intotdeauna raspunsul daca iti asumi sentimentul pe care l-ai trai daca te-ai afla deja in posesia obiectivului dorit. In clipa in care iti accepti dorinta ca pe un fapt implinit, mintea ta subconstienta gaseste cele mai bune modalitati de a o transpune in fapt. Asadar, daca doresti sa te rogi cu succes, ceea ce conteaza este sa consideri ca dorinta ti-a fost deja indeplinita.

Un om perfect disciplinat se afla intotdeauna in starea de spirit care corespunde dorintei sale indeplinite. El stie ca singura realitate este constiinta si ca ideile si sentimentele sunt aspecte ale constiintei, fiind la fel de reale ca si obiectele din lumea fizica. De aceea, el nu cultiva niciodata sentimente care nu contribuie la fericirea lui, constient ca emotiile sunt cauzele actiunilor si circumstantelor din viata sa.

La antipod, omului nedisciplinat nu ii vine sa creada ceea ce nu ii arata simturile, asa ca accepta sau respinge diferite lucruri exclusiv in functie de ceea ce ii spun aceste simturi. Datorita acestei tendinte de a se baza exclusiv pe dovezile oferite de simturile sale, inainte de a incepe sa se roage el trebuie sa isi blocheze simturile, pentru a putea simti astfel ceea ce acestea contesta. Daca te afli intr-o stare de spirit care iti spune: „Mi-ar placea, dar nu pot”, cu cat vei incerca mai abitir, cu atat mai putin vei reusi sa te pui in starea de spirit care corespunde dorintei tale indeplinite. In acest fel, tu nu vei atrage niciodata ceea ce iti doresti, ci opusul dorintei tale (de care esti constient).

Rugaciunea este arta cultivarii sentimentelor asociate cu implinirea dorintelor. Daca simturile tale confirma absenta lucrului pe care ti-l doresti, orice efort constient de a contracara aceasta sugestie este inutil si tinde sa intensifice sugestia.

Rugaciunea este arta punerii la unison cu dorinta ta, nu a fortarii ei. Daca emotiile tale sunt in conflict cu ceea ce iti doresti, cele care vor prevala vor fi emotiile. Sentimentele dominante devin invariabil manifeste. Rugaciunea trebuie sa fie complet lipsita de efort. Desi incearca sa regleze o atitudine mentala negata de simturi, efortul se dovedeste fatal.

Pentru a te pune la unison cu dorinta ta indeplinita, ceea ce trebuie sa faci este sa iti creezi o stare pasiva, un fel de reverie sau de reflectie meditativa similara starii care precede somnul. In aceasta stare de relaxare, mintea isi intoarce atentia de la lumea obiectiva si percepe cu usurinta realitatea starilor subiective. Desi ramai constient, putand sa iti deschizi ochii si sa te misti, tu nu ai nici o dorinta sa faci acest lucru. O modalitate usoara de a-ti crea aceasta stare pasiva consta in a te relaxa intr-un fotoliu confortabil sau pe pat. Daca stai pe pat, intinde-te pe spate, cu capul la nivelul restului corpului, inchide ochii si imagineaza-ti ca ti-e somn. Simte: mi-e somn, atat de somn, sunt foarte, foarte, somnoros.

In scurt timp, vei experimenta o stare de detasare totala, pierzand orice dorinta de a te misca. Starea de relaxare care ramane este placuta si confortabila, si nu mai simti nevoia de a-ti schimba pozitia, desi in alte circumstante nu te-ai simti deloc atat de confortabil. Odata intrat in aceasta stare pasiva, imagineaza-ti ca dorinta ta s-a indeplinit – nu cum s-a indeplinit ea, ci doar faptul ca acum iti este indeplinita.

Imagineaza-ti intr-o maniera vizuala ceea ce iti doresti sa realizezi in viata, apoi simte ce ai simti daca te-ai bucura deja de lucrul respectiv. Gandurile produc mici miscari ale buzelor care pot fi auzite in starea pasiva de rugaciune ca si cum ar fi vorbe rostite din exterior. Acest grad de pasivitate nu este insa esential pentru indeplinirea rugaciunilor tale. Singurul lucru cu adevarat necesar este sa iti creezi o stare pasiva si sa simti ca dorinta ti-a fost indeplinita.

Tot ce ti-ai putea dori vreodata iti apartine deja. Tu nu ai nevoie de cineva care sa te ajute sa primesti lucrurile respective, caci ele sunt deja ale tale. Invoca-ti dorintele si transforma-le in realitate prin imaginarea implinirii lor, sustinuta de ceea ce simti. Daca accepti implinirea finala a dorintelor tale, tu devii indiferent la un posibil esec, caci acceptarea destinatiei finale creeaza mijloacele necesare pentru atingerea ei. Atunci cand iesi din starea de rugaciune, tu te simti ca si cum ai fi vazut finalul fericit al unei piese de teatru, dar nu si maniera in care s-a ajuns la el. Indiferent cum s-a ajuns insa la el, tu iti pastrezi calmul si te simti absolut sigur in cunoasterea ta ca destinatia finala a fost perfect definita.

 

Capitolul 4

Spiritul – Ceea ce simtim

„Nu prin forta, nu prin putere, ci prin Spiritul Meu, a spus Domnul ostirilor.” Intra in spiritul starii dorite prin asumarea sentimentelor pe care le-ai simti daca dorintele tale ti-ar fi deja indeplinite. Prin cultivarea acestor sentimente, tu te eliberezi de orice efort, constient ca dorintele tale iti sunt deja indeplinite. Exista un sentiment clar definit asociat cu orice idee care ii poate trece omului prin minte. Descopera sentimentul asociat cu implinirea unei dorinte si porneste de la premisa ca traiesti deja acest sentiment, deoarece te afli chiar acum in posesia obiectului dorintei tale. Daca vei face acest lucru, dorinta ta va fi obiectivata in lumea fizica.

Credinta nu este altceva decat simtire. „Ti se va da dupa credinta (simtirea) ta.” Tu nu atragi niciodata ceea ce iti doresti mental, ci doar ceea ce esti deja. Omul vede ceea ce este. „Celui care are i se va mai da si celui care nu are i se va lua chiar si ceea ce are…” Tu esti ceea ce simti ca esti, si ti se da ceea ce esti. De aceea, asuma-ti emotiile pe care le-ai simti daca te-ai afla deja in posesia obiectului dorintei tale, iar aceasta iti va fi indeplinita. „Si Dumnezeu l-a creat pe om dupa chipul si asemanarea Sa, in imagina Lui.” „Gandul acesta sa fie in voi care era si in Hristos Iisus, care, Dumnezeu fiind in chip, n-a socotit o stirbire a fi El una cu Dumnezeu…” Tu esti ceea ce crezi ca esti.

In loc sa crezi in Dumnezeu sau in Iisus, crede ca tu insuti esti Dumnezeu sau Iisus. „Cel ce crede in Mine va face si el lucrarile pe care le fac Eu si mai mari decat acestea.” Lui Iisus nu i s-a parut ciudat sa faca lucrarea lui Dumnezeu, caci el se considera una cu Acesta. „Eu si Tatal suntem una.” Nimic nu este mai natural decat sa faci lucrarile celui cu care te identifici. De aceea, traieste cu sentimentul ca esti una cu ceea ce iti doresti, si astfel lucrul respectiv se va indeplini.

Atunci cand omul crede in valoarea sfatului primit si il pune in aplicare, el creeaza in sine realitatea succesului.

Nr. de pagini: 599
Anul aparitiei: 2018

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 3.114 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.