Anul publicării: 2016
Pagini: 368
Categoria: Tratat
Preț: 36,86 lei
44,95 lei (-18%)
Timp confirmare stoc: 3 - 5 zile lucratoare

Odata cu deschiderea arhivelor fostei Securitati, au iesit la iveala detalii legate de racolarea de catre autoritatile vremii a unor persoane cu conceptii radicale de dreapta, intre care si militanti legionari in exil.

Regimul comunist de la Bucuresti ajunsese intr-un punct in care legitimarea si sustinerea pe plan intern si extern devenisera prioritati, iar solutia era relativ simpla: in tara trebuia creat un dusman al unitatii nationale–minoritatea maghiara a devenit rapid o tinta–, iar in strainatate urmau sa fie atrasi reprezentanti de marca ai emigratiei romanesti.

Volumul evidentiaza tendinta xenofoba si nationalista ce a caracterizat perioada cultului personalitatii lui Nicolae Ceausescu, oferind informatii inedite despre legionari si represiunea stalinista, asasinate si razbunari sau lupta partizanilor anticomunisti. Acestora li se adauga o trecere in revista a principalelor transformari politice prin care a trecut Romania din 1990 pina in 2015.

Din cuprins:
Extremistii de dreapta si comunismul• Asasinat, razbunare sau executie?• Colportaje biografice• Legionarii si represiunea stalinista• Bibliotecarul de la Auschwitz, Hans Mokka• Inspector scolar nazist si militant antimaghiar: Hans Weresch• Instrumentalizarea nationalismului antebelic• Anticomunism nationalist si Cartea neagra a comunismului• Despre Ion Gavrila Ogoranu• Recuperarea fascismului romanesc

Nr. de pagini: 368
Anul aparitiei: 2016

Created in 0.1290 sec