Didactica matematicii pentru invatamantul gimnazial de Dorin Herlo

Didactica matematicii pentru invatamantul gimnazial de Dorin Herlo
Anul publicării: 2017
Pagini: 284
Categoria: Matematica
Preț: 35,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil

DESCRIERE

„Se stie ca un profesor bun e cel care face ca lucrurile mai grele sa ti se para usoare.” Grigore Moisil Studierea Matematicii, strans legata de evolutia umanitatii, este in „concordanta cu nevoile si interesele omului pentru rezolvarea unor situatii teoretice, metodologice si practice, dar si estetice.” (OMEN, 2017) In zilele noastre este de demonstrat tinerei generatii ca „matematica nu se rezuma doar la studiul numerelor si al relatiilor dintre acestea, ci este un domeniu de creatie, bazat pe gandire logica si inovatoare... Totodata, matematica contribuie la intelegerea realitatii subiective a propriei persoane si a realitatii obiective a mediului inconjurator.” (OMEN, 2017)

Aceste fatete exponentiale ale matematicii prin cine sa le descopere tanara generatie daca nu prin profesorii de matematica? Acestia, pentru a avea capabilitatea implinirii unei astfel de misiuni nobile, sunt chemati a devenii buni didacticieni, buni educatori.

Prezenta lucrare isi doreste sa contribuie la formarea si dezvoltarea unor astfel de educatori in ale matematicii, capabili a vehicula continuturile specifice acestei stiinte cu scopul realizarii obiectivelor concrete spre acumularea competentelor specifice si generale necesare oricarui tanar al secolului XXI, ducand la consolidarea competentelor cheie.

Profesorul de Matematica este chemat a fi pregatit pentru a alege, de fiecare data, cea mai buna varianta de actiune educationala pentru facilitarea predarii matematicii elevilor de gimnaziu. De aceea, in cele care urmeaza vom propune modalitati de predare-invatare-evaluare pentru disciplina matematica pentru gimnaziu din perspectiva didacticii actuale, post-moderne, care pune accentul tot mai mult pe activitatea de predare-invatare-evaluare ca proces interactiv, centrat pe elev.

S-a avut in vedere si caracterul formativ al acestei discipline, acela de a dezvolta la elevi rationamentul logic, bine structurat, analizarea, interpretarea si rezolvarea de probleme, precum si dezvoltarea creativitatii si motivatiei pentru lucru bine facut.

Nr. de pagini: 284
Anul aparitiei: 2017

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1999 sec