Stefan Niculescu. Poetica, matematica si armonie muzicala

PRP: 16,00 lei
?
Preț: 11,20 lei
Diferență: 4,80 lei
Anul publicării: 2010

Stefan Niculescu ne-a lasat o mostenire deosebit de pretioasa, atat ca autor al unor capodopere unanim apreciate in tara si in strainatate, cat si ca un valoros muzicolog si exeget al creatiei enesciene. Contributiile sale in domenii atat de specifice, cum ar fi heterofonia (unde intra in polemica cu Boulez) sau heteromorfia, se traduc in pagini muzicale de o exceptionala valoare si originalitate.
Mult apreciat de personalitati de talia lui Ligeti, cu care a dialogat de la egal la egal, prezent in marile concerte si festivaluri internationale, precum si in cataloagele unor prestigioase edituri straine si, bineinteles, romanesti, Niculescu a fost si acel extraordinar profesor care a indrumat multe generatii de viitori compozitori, printre care si pe autorul acestei carti.
Continuand„filonul bizantin“, ultima sa capodopera, Recviemul Romanesc„Pomenire“, avea sa fie, ca si la Mozart, premonitia propriei treceri in lumea vesniciei pe care, oricum, creatia sa i-o asigurase.

Acad. CornelŢaranu
Descendent dintr-o familie aristocratica, naturalizata in Romania la inceputul secolului al XIX-lea, Adrian Mociulschi este absolvent al Academiei de Muzica din Bucuresti la clasa de compozitie a regretatului academician Stefan Niculescu (1997) si al Institutului Teologic Romano-Catolic din Bucuresti, unde a studiat istoria filosofiei cu academicianul Gheorghe Vladutescu (2005). A dobandit ulterior diplomele de studii aprofundate (Universitatea de Muzica din Bucuresti, 1998) si de masterat (Institutul Teologic Romano-Catolic din Bucuresti, 2007). Din 2006 i se confera titlul academic de doctor in muzica, cu distinctie (cum laude). Debutul editorial, prin Institució Alfons al Magnaniam din Valencia, l-a constituit lucrarea intitulata Cuarteto de Cuerdas (2001), distinsa cu„Premio Presidente Disputacion de Valencia“.În prezent, Adrian Mociulschi profeseaza ca lector universitar la catedra de compozitie din cadrul Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti, imbinand activitatea de cercetare muzicologica (in ramura esteticii muzicale) cu practica de compozitie. Lucrarea de fata se constituie intr-o monografie dedicata unui compozitor emblematic al secolului XX, laureat al Premiului Herder al Universitatii din Viena, prin prisma caruia tanarul autor incearca sa restituie, intr-o maniera eseistica, o viziune asupra Maestrului, prin consonantele si disonantele care definesc un posibil tot unitar.

Anul aparitiei: 2010
Numar pagini: 128
Format: 13× 20 cm