Protectia consumatorilor in contractele comerciale. Ghid de evitare a ambiguitatilor si a confuziei generate de legislatia schimbatoare si practica judiciara neunitara

Protectia consumatorilor in contractele comerciale. Ghid de evitare a ambiguitatilor si a confuziei generate de legislatia schimbatoare si practica judiciara neunitara
-20%
Preț: 119,20 lei
149,00 lei (-20%)
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 6 zile lucratoare
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 456
Categoria: General

DESCRIERE

Jurisprudenta de dupa 2010 a instantelor este abundenta in domeniu, lipsind un reper teoretic fundamental. Lucrarea pune ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa si impredictibilitatea actului de justitie.

Materia este ordonata in functie de evolutiile legislative si jurisprudentiale recente, care au pus accentul pe informarea consumatorilor si protectia consimtamantului lor contra practicilor incorecte ale comerciantilor. Sunt integrate solutiile CJUE in domeniu, atat ca repere jurisprudentiale, cat si ca interpretari obligatorii sau hotarari direct aplicabile in dreptul intern. In plus, materia de drept este incadrata in trendul teoriilor economice si psihologice recente care explica pozitia consumatorilor in contractele comerciale ca furnizori de crestere economica prin cresterea consumului, dar si ca potentiali declansatori ai crizelor de lichiditati ale comerciantilor in care si-au pierdut increderea sau ai erodarii valorii unor branduri comerciale care nu isi mai respecta faima si nu mai merita fidelitatea clientilor.

Viziunea autorului

Manualul incearca sa puna ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa si impredictibilitatea actului de justitie. Este un domeniu al dreptului perceput cu ostilitate de comercianti si avocatii acestora, precum si de unele autoritati ale Statului roman, dar care, de fapt, este un set de reguli auto-protective si de masuri sanitare pe care comerciantii, mari sau mici, le pot pune in practica pentru a-si asigura propria supravietuire (in interesul stakeholder-ilor lor) si credibilitatea comertului, ca distribuitor si creator de bogatii circulante, si ca mijloc de evitare a anomiei si anarhiei consecutive epuizarii resurselor si crizelor de supra-productie. Din cuprins

    obligatia de informare, avertizare si consiliere a consumatorilor
    practicile incorecte ale comerciantilor
    raspunderea pentru produse
    clauzele abuzive in contractele comerciale
    procesele colective, medierea si mijloacele de disuasiune in domeniul protectiei consumatorilor

Puncte forte  

    ordoneaza materia in functie de evolutiile legislative si jurisprudentiale recente
    integreaza legislatia protectiei consumatorilor in conceptul holistic de contract comercial
    reprezinta un ghid de evitare a ambiguitatilor si a confuziei generate de legislatia schimbatoare si practica judiciara neunitara
    cuprinde sinteze in care sunt evidentiate elementele esentiale analizate

Despre autor

Gheorghe PIPEREA este profesor dr. al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii din Bucuresti, partener coordonator al SCA „Piperea & Asociatii”.


Nr. de pagini: 456
Anul aparitiei: 2018

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.090 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.